Företaget Axfood bakom genuspolitiska budskap på mjölkpaket: ”bort med könsnormer”

388 Shares

I sociala medier uppmärksammas nu en text som tryckts på mejeriföretaget Garants mjölkpaket. Företaget går till attack mot vad de kallar ”könsnormer” och skriver bland annat ”bort med könsnormer från skolan”. Propagandan väcker hård kritik.

Det är följande budskap som konsumenterna hemma vid köksborden nu får beskåda på Garants mjölkpaket:

Där står det bland annat:

”Viktoria Harryson är 16 år gammal och gör youTube-videos om könsidentitet och transexualitet”

Lite längre ner:

”Bort med könsnormer från skolan”

Garant menar även att de ”behöver sprida mer kunskap om ämnet”.

Även om saken fått stor uppmärksamhet nu har verksamheten med vänsterliberalt orienterade politiska budskap på Garants mjölkförpackningar pågått en längre tid. På ett annat paket från februari i år spreds vad många menar är propaganda för invandring:

Oligarkfamiljen Johnson bakom kampanjen
En Twitter-användare som beskriver sig som ”Statsvetare, ekonomhistoriker, fri debattör” sågar Garants tilltag.

En annan menar att ”Omer” helt enkelt ljuger:

Andra kallar det rakt ut propaganda:

Ted Ekeroth, f.d. SD:are, upptäckte nyligen vad Garant ägnar sig åt och kallar det ”sinnessjukt”:

Några användare uppmärksammar att Garant ägs av Axfood, som i sin tur äger Willys, och att man bör bojkotta dem. Axfood är ett bolag som ägs och drivs av oligarkfamiljen Johnson som även driver magasinet Fokus med Johan Hakelius som chefredaktör.

388 Shares

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samhällsnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.