Peter Springare anmäls av polisen för uttalande om gruppvåldtäkter

Delningar

Anmälan kommer från den egna ledningen och har gjorts till polisens avdelning för särskilda utredningar.

Springare, som är förundersökningsledare vid grova brottsenheten hos Örebropolisen, väckte för ett år sen uppmärksamhet med sitt Facebookinlägg om invandrare och brottslighet.

Inlägget resulterade i en anmälan om hets mot folkgrupp och en om dataintrång.

I båda fallen friades Springare.

Efter ett uttalande under en föreläsning i Göteborg i början av månaden, då Springare bland annat sa att gruppvåldtäkter är ett nytt och kulturellt fenomen och att det inte fanns för 10-15 år sedan samt att etnisk bakgrund ligger bakom en nedsättande syn på kvinnor, anmäls han nu ännu en gång.

Syftet med anmälan är att man vill att en åklagare ska reda ut ifall Springare gjort sig skyldig till något brottsligt i och med uttalandena.

Delningar

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samhällsnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.

479 KOMMENTARER

  1. Jahapp. Så ska det börja valsas igen. De försökte detta förra året, kammade hem nada. Så nu ska de göra nya försök.

    Men jag undrar samtidigt, de som gjort personangrepp på Peter Springare, ska de gå fria då, alltså? Väldigt udda samhälle i så fall.

  2. Polisen har sig själv att skylla att det blir beskjutna, handgranater etc! De så jävla fega, att de ska bli kallade rasister, så de ”springer” deras ärenden! Vissa lite stake och gör ert jobb för skull!

  3. Polisväsendet imploderar. De börjar anmäla de sina. Det enda de duger till då de lämnat walkover till brottsligheten.

  4. Etablissemanget har verkligen ett ont öga till Springare. Dom kommer inte att släppa sina klor kring Springare förrän han fälls för någon struntgrej eller att han blir offentligt förnedrad á la Timell. Det Springare säger är ju inget med förtal eller rasism att göra utan ren fakta.

  5. En politiskt korrekt domstol kan mycket väl döma Springare korrekt.
    Dvs att sanningen blir prejudicerande som ett brott. á la Lex Springare

  6. Hur vore det om Svenska myndigheter to tag i klanen Özz Nujen istället och deras svarta utbetalningar till mördaren och terroristen Akilov. Men det verkar som man har frikort när man är kurd. Samhällskontraktet är snart brutet om Özz klanen kommer undan.

  7. Brott tolkas olika i dagens Sverige. Är man politiker eller Mena-invånare är det i princip ofarligt att begå brott.

  8. Åklagarämbetet borde vara fullt sysselsatta med att sätta dit gruppvåldtäkter förövare istället för att hålla på med dylikt trams!

  9. Har svensk polis nu klara upp alla våldtäkter, mord och knivskärningar så att de har tid med rent trams? Snacka om att sänka förtroendet.

  10. Så jävla pinsamt att polisen anmäler en som talar sanning. Det avslöjar ju hela komplotten mot det svenska folket. Typ ”Håll käften och acceptera annars finkan”. Var är demokratin och yttrandefriheten? Det kommer bli en motreaktion. Om jag vore politiker. Skulle jag nog bli lite orolig.

    • Polisen: ”Vi hinner inte utreda gruppvåldtäkt på barn..”.
      Fast det finns resurser att utreda förtal/hets mot folkgrupp, av en polis med decenniers erfarenhet!
      Jag är aningen missnöjd med hur mina skattepengar används…

  11. Han begick en dödssynd i hycklarsverige han
    råkade säga sanningen utifrån den verklighet
    som råder.
    Hade han däremot irrat runt i diskussionen
    och förmedlat en problembild som innefattat
    alla män i lika stor grad, i alla åldrar, då hade
    han fått en klapp på axeln och goda vitsord.

  12. Jag har sett och hört Springares föreläsning, och det enda han gör är att med ren fakta berätta sanningen, vilket alltså polisen anser vara brottsligt, hur vänsterextremistiskt kan samhället ytterligare bli?

    • Det kan bli som Sjöstedt. Förlåt mig, men är inte han en slemmigt obehaglig typ. Förstår inte att han kan få en enda röst.

    • Sanningen är förbjuden i Sverige.
      Yppar du sanningar kan du bli lagförd för diverse hatbrott, i bästa fall.
      Har du för stor plattform och säger sanningen, och är för duktig på att fomulera dig så lär du bli karaktärsmördad av media.

    • Mig veterligt var inte Springare i tjänst som polis, utan han höll föreläsningen på sin fritid. I Sverige råder fortfarande yttrandefrihet och Springare har därmed inte begått något brott.
      Polisledningen som anmält Springare har gjort sig skyldig till obefogad anmälan, och skall därför i sin tur polisanmälas.

    • man skjuter budbäraren, mycket vanligt i ett inskränkt samhälle.
      Man måste också skilja på svenskar och svenska medborgare.

    • Statistik och fakta hjälper inte mot PK-zombier, för dem är det vikiga att man har ”rätt värdegrund” och om den inte har något alls med verklighet och fakta att göra struntar de i. Politisk korrekthet är vår tids religion och man stämplas som kättare om man inte underkastar sig och ljuger på samma sätt som de präster som en gång i tiden hävdade att jorden är universums mittpunkt.

  13. TV-4 är som vanligt inblandad i den här förföljelsen av Springare. Att tala sanning är kriminellt i det här drömriket vi lever i.

  14. Polisledning i Örebro som anmält Springare för vad? borde jaga buset i Vivalla, som är på väg att utropa en egen stat, men verkar i stället leka ”följa Dan” och jaga de hederliga poliserna…..

    • Det är nog Dan Eliasson som ligger bakom.

      Sista chansen för honom att få ”sticka till” Peter Springare innan Anders Thornberg tar över den 15 februari.

    • man trodde det skulle bli bättre efter eliasson men det verkar inte så men det kanske tar tid att vända förfallet inom polisen

  15. Själva ”syftet” med anmälan är förstås att tysta ned en obekväm sanningssägare. Har inte polisledningen en hel del andra saker att åtgärda?

  16. Springare har 100% rätt.
    De inom kåren som vill åt honom är enligt
    min åsikt väldigt subspekta.
    HOPPAS ATT SPRINGARE BLIR SVERIGES HÖGSTA POLISCHEF EFTER VALET!
    HAN ÄR DEN ENDA KOMPETENTE ATT FÅ BUKT MED ÖPPNA HJÄRTANS FÖLJDER????

  17. Regeringen har ju utsett en ny polischef, var finns han nu? Och varför tar han inte parti för Springare? Är han likadan vänsterpolitisk marionett som Eliasson?

  18. Jan Evensson, polisen i Stockholm, deklarerade att ”Det är jobbigt och svårt att vara kriminell. Vi vill hjälpa dem att komma ur detta
    https://ledarsidorna.se/2018/01/sluta-omka-bovar-och-banditer/

    Jan Evensson drabbades inte av några reprimander då han ändrade polisens uppgift i grunden. Polisens uppgift är inte att hjälpa kriminella. Polisens uppgift är att stå på lagens och offrets sida.

    Polisen sysslar alltmer med politik och löser allt färre brott.

  19. Det är inte utan att man blir skadeglad när buset attackerar svenska Polisstationer! För lama och lobotomerade svenskar lär aldrig göra motstånd mot det statligt finansierade förtrycket, så då får man glädjas åt det lilla.

  20. Springare har statistik och fakta på sin sida. Vore en skandal av stora mått om han fälls för något här.

    Man kan väl dock kanske inte säga att det är ett helt nytt fenomen. Men utan massinvandringen så skulle antalet våldtäkter inte vara ens i närheten av dagens siffror.

    Under 2008 dömdes sammanlagt 40 personer för våldtäktsbrott där två eller fler gärningsmän var inblandade. 82,5% av de dömda var invandrare eller utlänningar. Av de 11 individer som dömdes för våldtäktsbrott där tre eller fler individer var inblandade så var 100% av de dömda invandrare eller utlänningar.

    Statistisk från tingsrättsdomar mellan 2013-2017 visar att våldtäktsmän med utomeuropeisk bakgrund stod för 92% av dom grova våldtäkterna och samtliga överfallsvåldtäkter.

  21. Peter Springare är en vikingakrigare. Och då menar jag som en svensk med tappert hjärta och mycket mod. Jag ser Springare som en frälsare nästan mer än Åkesson faktiskt för Springare tillhör folket och jag älskar vanligt folk som vågar utmana etablissemanget. Så Peter Springare jag står vid din sida och är evigt tacksam fför det du gör för Sverige och låt inte quislingarna bryta ner dig!

  22. Nitiska poliskollegor anmäler Springare för att han yppat sanningar alla känner till. Hur poliser funkar som lyckats blockera ut den verklighet de jobbar i är höljt i dunkel…

  23. Man blir utfrusen från mediala sammanhang, om man inte rättar in sig i PK-ledet. Eller en anmälan om hets mot folkgrupp. Sanningen skall tystas till varje pris, Marcus Birro, Katerina Janouch för att bara nämna två som råkat illa ut.

  24. Citerar Joakim Lamotte.
    ”Det vore bättre om poliserna la sin tid och energi på att lösa brotten.
    Istället för att polisanmäla dem som påtalar problemet”

  25. Samtliga gruppvåldtäkter i Sverige gjorda av invandrare?
    Givetvis saknas svenska studier om detta.Men en utredning från Osloområdet visad att samtliga drygt 70 gruppvåldtäkter där begåtts av invandrare! Sannolikt är det likadant i Sverige! Den senaste gruppvåldtäkten jag känner till begicks 1946 i övre Norrland där laestadianismen med sin starkt negativa syn på samlag före giftermål då härskade. Jämför med dagens muslimska synsätt.

  26. mycket vanligt i primitiva kretsar, skjut budbäraren, vissa kanske också har svårt att skilja på svenskar och svenska medborgare, man måste väsentligt höja kraven för medborgarskap.

    • Höja kraven? Det finns ju inga som helst krav för att få svenskt medborgarskap! Du förväntas inte ens kunna redogöra för din ålder eller ”komma ihåg” vilket land du kommer ifrån!
      Kolla de amerikanska kraven för att få ett medborgarskap…!

  27. Springare vet vad som gäller i dagens Sverige Han är en Polis med stake i samt säger sanningen
    Ingen Kling o Klang polis

    Bra Jobbat Springare Vi håller på dig

  28. Jag såg svt intervjua en advokat angående Springares föreläsning, och hon sa att Springare kommer antagligen anklagas för sammarbetssvårigheter och på det viset kan polisen sparka Springare.

  29. Att han bara orkar..med såna chefer hade jag aldrig jobbat kvar en sekund mer än nödvändigt, polisanmäld TRE gånger av sin chef…va fan händer i detta land egentligen.?!!

  30. …inslag i TV4 nyheterna
    Direkt efter en gruppvåldtäkt av minderårig i Huseby med bilder på invandrare och massa paraboler!!
    Säger väl allt…

  31. Politiskt beslut att tysta Springare lyckas man med det då kan man ändra riktning på valet i höst. Vi bor i ett fruktansvärt ruttet land. Snäll o feg befolkning därför går det att göra så här.

  32. Den springande punkten är i vilket sammanhang som Springare gjort sina uttalanden- i rollen som polis eller som samhällsmedborgare med yttradefrihet.

  33. Totalitära samhällens makthavare tolererar inte sanningssägare, endast metoderna att släcka oppositionella varierar i graden av handgriplighet.

  34. Det är verkligen högt till tak inom polisen. Om poliser uttalar fel åsikter så blir det polisanmälan. Dan Eliasson verkar ha smittat ner många chefer med feminism och synen på att det viktiga är inte vad man gör utan att man inte säger fel saker om fel grupper. Fy fan!

  35. Med risk för att någon blir kränkt och anmäler mig för kränkande utsago
    angående sanningen avstår jag att kommentera kommentarer i flödet.

  36. Jag hörde en advokat säga att Springare kommer sannolikt bli avskedad pga. samarbetssvårigheter eftersom han är illojal mot sin arbetsgivare polisen.
    Men hallå, Springare är den enda som är lojal mot sin arbetsgivare nämnligen svenska folket.

  37. Det finns bara ETT brott som är värre än alla andra tänkbara förseelser. Mord, våldtäkt, granatsprängningar m.m är inget jämfört med detta brott.
    DET VÄRSTA BROTTET I SVERIGE ÄR ATT SÄGA SANNINGEN!!!!!

  38. Att det är kriminellt att tala klarspråk om gruppvåldtäkter kan tolkas som att en polis som gör sitt jobb och häktar nån av våldtäktsmännen kan ligga jävligt risigt …vilket logiskt förklarar varför ingen blivit häktad för gruppvåldtäkterna..

      • sann faktabaserad sanning!
        En sån sanning sossarna inte vill göra en ny BRÅ undersökning om, för då får deras valboskap tokfnatt o röstar på nästa stora islamistparti…MP!

  39. anne ramberg hade väl en ”spanare/stasi” där i Ggb och sen vevades det igång.

    Peter Springare är farlig för regimen och ska punktmarkeras, ungefär så lät det i Harpsund/Sagerska huset.

  40. Kan inte polisledningen hitta grövre brottslingar än Springare i Sverige?
    Förresten, de kan ju göra som med ”vardagsbrott”, lägga ner utredningen av tidsbrist eller resursbrist.

  41. Sätta dit en svensk äldre man som arbetat gjort sin plikt och betalat skatt hela sitt liv. Varför? Jo han säger sanningen!! Huvuden ska jävlar rulla snart i detta land, det är NOG!

      • Lägg för tusan inte rösten på de 8 åriga 7-klöver partierna, var inte 87% dum i huvudet.
        13% röstade rätt i senaste valet~ ungefär där Iq- nivån ligger i topp generellt, var en av dem men vill icke hänvisa med all ödmjukhet att påstå att jag är klokare än någon annan, men jag har ett hjärta som leder mig i rätt riktning för mina far och morföräldrar, barn och kommande generation.

        Så vänd siffrorna till det omvända för Svea rikets skull, rösta med hjärtat.

        Finnes således bara ett parti i dagens dager som kan mäta sig mot de sju fördömda männens partier.
        Ge dessa en chans att komma upp på arenan ordentligt för att sprida lite hopp, kärlek och ljus för gamle Svea. Vi har inget att förlora på det.

        Sista chansen vi har att vända helvetet, annars försent för alltid.

        Rösta SD:2018

  42. Tv4 ikväll: först ett inslag om Springare och hans fruktansvärda uttalande om att gruppvåldtäkter är kulturellt betingat.
    Nästa inslag: misstänkt gruppvåldtäkt i Husby.
    Ibland får man sig ett gott skratt, även i Absurdistan.

    • För löst pk-folk är att säga något om våldtäkter en riksnyhet medan däremot äkta våldtäkter får landsortstidningarna ta hand om.

  43. Kan ”polisledningen” tala om för oss varför man vill skydda brottslingar som i normala länder ”tas om hand” av polisen eller av folket själva? Det här med Springare börjar bli riktigt löjligt! Gör för helvete ert jobb istället för att jaga folk med riktig ryggrad.

  44. Springare lever farligt. Han har starka krafter mot sig. Först en politiskt korrumperad ledning som går i PK-politikers ledband och försöker meritera sig för nya tjänster. Den yttersta tjänsten är om man troget följer Socialdemokraternas agenda då kan man trots inkompetens till och med bli rikspolischef. Visar man sig oduglig där får man nya tjänster i all oändlighet. Sedan har vi Advokatsamfundet som för allt i världen vill hålla igång kriminaliteten för att inte gå miste om arvode med därtill tillhörande hög levnadsstandard.

  45. Ja, då vet dom nya polisaspiranterna vad som väntar, om man skulle råka kliva uranför dom etablerade reglerna, som är fastställda av den högsta ledningen! Ve den som inte är politiskt korrekt! Är detta en signal till kommande generationer inom poliskåren?

  46. Dom kommer inte att kunna sätta dit honom. Han har en yttrandefrihet, den är instiftad i svensk lag!
    Men Anne Ramberg har väl legat på polisledningen så att hon ska slippa be om ursäkt för sina lögner om att han ljuger!
    Säger bara en sak till Anne Ramberg..karma..hon kommer alltid dit hon behövs mest!

  47. Fixar inte den nye Rikspolis-chefen detta snabbt.
    är allmänhetens förtroende för polisen snart förbrukad…!

  48. Ibland får man känslan av att befinna sig i en riktigt dålig kalkonfilm, och att den ska upphöra med ett poff som en såpbubbla!

  49. OT. DN skriver att Moderaterna i Göteborg hämtade bilder på brinnande bilar till sin valfilm, från Kanada!
    PK media börjar få nog, vi kan ju inte ha två SD i Riksdagen.

  50. Det den vänsterlojala falangen inom polisledningen påhejad advokatsamfundet inte begriper att deras utspel kommer få precis motsatt effekt.

    Antingen framstår de som maktmissbrukande rättshaverister, eller som vänsterdiktaturs sista desperata handling.

    Alla försök att tysta de egna leden när nu inte ens PK-media kan blunda för sambanden, kommer misslyckas.

    De lågt begåvade vänster apostlarna inom statsförvaltningen, kommer ”sent om sider” inse att både vinst och förlust i en eventuell dom kommer spela SD i händerna.

    Bara tacka och ta emot och inse vilket obegåvat gäng som styr. Sannolikt Eliasson sista gärning…

  51. Gruppvåldtäkter är främst ett biologiskt fenomen. Det förekommer bland ett antal djurarter.
    Bland människor är sex ett biologiskt fenomen. Det förekommer i alla kulturer (bortsett från vissa subkulturer). Men HUR man har sex varierar mellan olika kulturer; det är i stor utsträckning ett kulturellt fenomen. Gruppvåldtäkter har förekommit även i vissa svenska subkulturer, men beroende på den svenska kulturens utveckling är de inte längre lika vanliga. Deras förekomst varierar starkt mellan kulturer och subkulturer. I sak har Springare definitivt rätt. (Men jag vet givetvis inte hur han uttryckte sig).

  52. vill minnas att polisen inte hinner med att ens utreda våldtäkter mot barn, men självklart så prioriterar man då ett så kallat rasistiskt eller främlingsfientligt ”uttalande” av en polis!
    Att sedan detta uttalande är sant kvittar tydligen!
    SVERIGE ÄR SJUKARE ÄN SJUKT!!!!!

  53. Med sa mycket valdsbrott och valdtackter/grupp valdtackter
    nufor tiden i Sverige, ar det val genomtankt att slosa bort pengar
    pa en san har onodig utredning?
    Istallet atala och utvisa de verkliga valdtackts mannen.

  54. ”Syftet med anmälan är att man vill att en åklagare ska reda ut ifall Springare gjort sig skyldig till något brottsligt i och med uttalandena.”
    Om det visar sig att han inte har gjort något brottsligt kanske fördämningarna släpper och det kommer en flodvåg av sanningar från övriga poliser.

    • det verkar vara en konstig ordning undersöka om han begått brott normalt bör väl vara att man utreder när brott har begåtts, ungefär som har du inte begått brått så är risken stor att du kommer att göra det är det det som kallas för förebyggande för ev. kommande brått

      • Springare är en polis med lång erfarenhet. Han har garanterat på fötterna när han gör ett sånt här uttalande. Syftet med anmälan är att en utredning ska göras för att se om lagen om hets mot folkgrupp står över bevis och statistik. HMF lagen har missbrukats alldeles för länge, nu är det dags att på allvar pröva den mot klara och tydliga bevis framlagda av en trovärdig person med lång erfarenhet.

  55. Om man tänker efter är detta riktigt bra eftersom pressen och TV nu informerar alla om saken. Dvs att det är invandrare som gruppvåldtar.

    Dessutom får vi veta hur korrupt media och polisledningen är som försöker att mörka detta. Dubblet bra

    Synd om Springare dock som är som riddare på en springare för det svenska folket.

  56. Springare bland annat sa att gruppvåldtäkter är ett nytt och kulturellt fenomen och att det inte fanns för 10-15 år sedan

    Vilken dum sak att säga. Där rök hans trovärdighet och hans motståndare i media och politiken kommer att använda det mot honom.

          • Vara försiktig när du säger ”100%” det behövs bara ett exempel för att förinta din trovärdighet.

          • Exakt. Om vi med grupp avser minimum tre personer, ge mig ett enda exempel på en gruppvåldtäkt begången av etniska svenskar de senaste femton åren.

          • Allt som hans motståndare och media behöver göra är att hitta några få exempel från hela Sverige i en 15 års tidsperiod. Inte en omöjlig uppgift och det kommer de att göra. Han borde ha valt sina ord bättre, han har lämnat sig själv öppen för eget mål.

          • Om man med svensk räknar alla som är födda i Sverige kommer du ha rätt. Om man avgränsar det till etniska svenskar har du fel. Problemet med det BRÅ påstår är att de räknar alla människor som är födda i Sverige som svenskar, vilket gör att Springares tes spricker. Men om man däremot skulle vara ärlig, kommer Springare få rätt. En sådan redovisning är dock knappast något man kan förvänta sig från etablissemanget.

          • Du har helt rätt. Springares motståndare i politiken och media kommer att fixera sig på detta citat medan de ignorera resten med avsikt att förstöra hans trovärdighet. TV4 har redan börjat. Hans viktiga budskap kommer att gå förlorat i allt käbbel över ”inte fanns för 10-15 år sedan.” Det är hela min poäng som väldig få här tycks ha förstått.

          • Springare sa att gruppvåldtäkter ”inte fanns för 10-15 år sedan” och TV4 har redan bevisat att han har fel genom att hänvisa till BRÅ’s statistik.

          • Han sa att det fanns och att det också finns svenska fall av gruppvåldtäkter men att de senaste 10 åren har det eskalerat med invandrare och våldtäkter och idag nästan enbart utförs av invandrare. Har du förlorat en skruv.? Åk hem till ditt vackra London istället för att trolla här!

          • Läs ovanstående artikel, läs Aftonbladet och annan media, där citeras han om gruppvåldtäkter ”att det inte fanns för 10-15 år sedan.”

            Menar du att han är felciterad?

          • Finns du på riktigt?! Ska jag få FAKTA om Springare genom aftonbladet? Nä finns andra källor och du the English man är en mfoty om du kan tyda det.

          • Hur många gruppvåldtäkter har etniska svenskar ägnat sig åt sen låt säga 90 tal? Åk hem och ta hand om ditt eget jävla muslimland britishboy.

          • Springare sa att de ”inte fanns för 10-15 år sedan”. Det behövs bara några få exempel och hans trovärdighet är förstört. Och media kommer att hitta dem, det kan du vara säker på.

          • Vilket skitsnack. Det är medias trovärdighet som är noll. En minoritet bryr sig vad dessa säger numera. Tror mer litar på Springare. För övrigt har han RÄTT.

    • Vaxte upp i Sverige och hade aldrig hort talas om
      detta fenomen. Valdtackt, ja. Gruppvaldtackt,nej.
      Atminstone fran slutet av 1960-talet – 1985-88.

  57. Lagen ’hets-mot-folkgrupp’ kommer alltid i konflikt med yttrandefriheten. Varför ska rätten att inte bli förolämpad alltid segra över yttrandefriheten? Enligt mig har människor har inte rätten att inte bli förolämpade

    ’Hets-mot-folkgrupp’ och rasism är ursäkterna som användes när någon vill kontrollera vad andra människor säger eller skriver. Jag skulle säga viktigast av allt är är sanningen. Det är mer värt än vänlighet.

    För att kunna tänka och diskutera måste du riskera att vara stötande. Titta på Samhällsnytts kommentarsfält. Alla här är villiga att såra mig i jakten på sanningen, varför ska de ha rätt att göra det? Det är ganska obehagligt, men jag uppmuntrar faktiskt det.
 Varje gång jag ifrågasätts tvingas jag tänka efter.

    Det är nödvändigt att kunna säga vad man tänker, annars har vi inte yttrandefrihet. Vi har bara illusionen av yttrandefrihet. Konflikten mellan ’hets-mot-folkgrupp’ och yttrandefrihet har diskuterats i många länder. Frankrike hade en livligt debatt efter attentatet mot Charlie Hebdo. I Sverige finns det ingen diskussion… yttrandefriheten är redan förlorad.

    • han kolleger verkar ha en annan uppfattning det är dåligt med lojaliteten där han är väl för sannings han måste rätta in sig et går ju inte det måste vi sätta stopp för han måste rätta in sig i PK leden

  58. Då får de nog anmäla långt många fler än Peter Springare. Vi kan väl skriva på en låååååååång lista på hur många som håller med i hans uttalande.

  59. Tänkbart händelseförlopp!

    Låt säga att man bevittnar en gruppvåldtäkt som utföres av 5 ”UTRIKESFÖDDA” Hur ska man agera? att peka ut gärningsmännen är inte att tänka på, vem vill riskera bli anmäld för hets mot folkgrupp.
    Vid närmre eftertanke så läggs ju ärendet ner av ibland obegripliga skäl. Jag tror jag väljer att blunda, precis som övriga rättssamhället.

  60. Vilka knäppskallar det finns i polisledningen. Att hålla på att anmäla Springare jämt och ständigt. För att använda hans egna ord: jag blir så trött!
    Finns det något namn på knäppskallen som anmält Springare? Jag skulle gärna vilja prata med den personen.

  61. Kvinnor i Sverige får räkna med att svenska män inte kan skydda dem mot muslimska grupper av män, som är så vanligt numer och är här för att stanna och bli fler.
    Vill inte ha anmälan om rasism på sig/mig och att kvinnorna stöder de muslimska männen.
    Blir fler och fler muslimska män mot en svensk man. Går inte att stoppa när de är så många mot en.
    Dessutom blir man äldre och fysiskt svagare.

  62. Peter Springare har ju rätt. Det är ju bara de med dubbla ideologiska skygglappar som försöker hålla fast vid en annan ”alternativ sanning”. Och den här senare gruppen håller ju på att bli allt mindre.

  63. 85% av de som sitter i Svenska fängelser är invandrare..

    I första och andra generation..

    Om polisen och åklagare gjorde sitt jobb..

    Skulle den siffran vara ännu högre..

    PUNKT..

      • Eller, så går det när man bara kan rösta på socialister.

        SD är också socialister och vill ha en stark stat med offenligt välfärd och högt skattetryck. Det är bara marginella skillnader mellan partierna.

        Vi har varken något högerkonservativt parti eller några liberaler värda namner. C och L är socialliberaler = önsketänkande socialister.

  64. Märkligt att Guillou sade 2000 att 75% i fängelserna var invandrare och Tino Sanandaji att 53% hade invandrarbakgrund 2015. Är Tino lurig?

  65. Jag gillar Springare och ger honom mitt stöd men olyckligt ändå om han anger etnicitet. Kulturell bakgrund har definitivt med värderingar att göra, men knappast etnicitet. I alla fall inte på något begripligt sätt.

    • Han har helt rätt det är etnicitet det handlar om.
      Alla olika etniciteter är olika av naturen.
      Läs James Watson han har nobelpris.

      • Men jämför t ex vikingarna med dagens svenskar. Det skiljer i stort sett ingenting genetiskt sett, men hur mycket som helst vad gäller kultur, eller?

        • Det va ju typ några år sedan:)
          Din etnicitet gör din kultur.
          Men du kanske tror att du har mer gemensamt med en Afrika än en engelskan?
          Varför tror du Nordeuropa ser ut som det gör och östafrika som det gör.
          Det är vår likhet i etnicitet som gör vår kultur.
          Det är människor som skapar kultur utifrån etnicitet.

          • Men ändå inte så länge sedan genetiskt sett. 1000 år är en droppe i havet i det perspektivet.

            Jag tvivlar på det. Grundläggande saker som fysisk styrka, intelligens, aggressivitet, resistens mot kyla/värme och specifika sjukdomar etc. har säkert genetiska förklaringar. Men specifika värderingar? Tänk hur vårt samhälle är format av Luther. Och hur muslimska samhällen är format av Muhammed. Om de båda hade dött i späd ålder – hur skulle våra respektive samhällen sett ut idag? Svårt att säga. Väldigt annorlunda ändå.

          • Så är det. Men jag är ändå inte övertygad om att det är genetik som är orsaken. Marxism är ju inte mer än 150 år gammal dvs 2 generationer. Det händer inte mycket, om än något signifikant, genetiskt sett under den tidsrymden.

          • Dun hud klarar inte Afrikas hetta utan hjälpmedlel.
            Svarta klarar inte livet utan sol, måste äta extra vitaminer här uppe i norr.

          • Jag tror dock att vårt väder här uppe i norr har gjort oss mer planerande än människor i tropiska klimat. Antagligen finns det en genetisk komponent där. De som inte planerade inför vintern svalt ihjäl.

          • Nä nä bry dig inte om att försvara dig mot hypotetisk rasism. Det är ointressant. En eventuell kopplling mellan gener och kultur är intressant.

          • Jag är nog en sån som dom flesta skulle kalla en dödsknarkarnazist.
            Den läran utgår från det naturliga och hyllar främst sin egen raz men har inget emot andra bara dom är separerade.
            Rasism är när man vill blanda razer så att det bara blir en enda stor massa=folkmord.

        • Svenskarna som folk har degenererat kraftigt sedan vikingatiden. Både genetik och kultur spelar roll, dock skulle jag säga att kulturen är överhängande då det gäller brottsbenägenhet.

  66. Är det muslimer, som jobbar hos polisen och anmäler de, som kritiserar islam och muslimer?
    Det var ju en muslim som förhörde Denny Abrahamsson för anmälan mot hans inlägg på Facebook och chefen för Facebook i Sverige heter Sam Rihani och troligen från arabvärlden.
    Vilka andra bryr sig om sharialag? Vill gärna ge litet ekonomiskt stöd till bra fall det blir böter eller värre.
    Sverige är infiltrerat av islamska värderingar. Muslimer sitter och värderar och kollar våra värderingar och beteenden och kunde stämmer med islamska.

    • Det är inte svårt att förstå hur israelerna har det omgivna so de är av fientligt sinnade nationer och hatiska folk.

  67. Det mest kriminella man kan begå i det här sjuka PK-landet, är att säga sanningen. Sanningen kommer alltid att segra.

  68. Hur långt vågar den auktoritära vänsterliberala regimen gå? Spärra in erkända poliser för åsiktsbrott?

    En konsekvensanalys borde kanske vara på sin plats i detta nu innan högafflarna plockas fram på riktigt.

  69. syftet är att sända ut signaler till alla andra poliser och folk i samhället att inte ta sig friheter … man skiter i om just detta blir åtal eller inte …. MEN … om andra talar fritt kan man ev. vänta sig en anmälan … och vem vet din vänner eller arbetsgivare kanske får reda på detta, samt att arbetsgivaren inte vill sammankopplas med denna personen då en anställd är anmäld … inte bra för affärerna oavsett om personen blir dömd eller frikänd eller om anmälan läggs ner …

  70. Peter Springare skulle aldrig ha sagt att etnisk bakgrund ligger bakom en nedsättande syn på kvinnor. Det är kulturell och religiös bakgrund som ligger bakom en nedsättande syn på kvinnor. Även om de misogyna länderna huvudsakligen finns i den arabisk-muslimska världen så är det inte själva den arabiska etniciteten som är orsaken till deras kvinnosyn.
    Men frågan är om han hade kommit undan en anmälan om han angett kulturell & religiös bakgrund som orsak.
    Minns den 70-åriga mannen som blev anmäld för Hets mot folkgrupp för att han förklarade att muslimska våldtäktsmän har stöd i koranen att begå våldtäkter mot ”otrogna”. Han påstod sig ha läst hela koranen och om det är sant och han kan bevisa det så är det långt ifrån säkert att det hjälper. En kommunal SD-politiker åkte dit och blev fälld för precis samma sak för några år sedan.
    Vi lever inte längre i ett samhälle där man kan försvara sig med att ”jag säger bara sanningen…det är fakta…” etc. Vi lever i ett samhälle som i små steg går mot en totalitär stat med åsiktsförtryck och faktaresistens.
    En vacker dag kan det även att drabba alla medlöpare och duktiga idioter som är springpojkar åt de nya förtryckarna – PK-maffian.

    • Tydligen vet inte svenska domstolsjurister vad som står i Koranen. I sura 4:24 tillåter Koranen uttryckligen att tillfångatagna kvinnor kan användas som sexslavar. I haditherna finns mängder av berättelser om hur Muhammed iinte bara tillåter sexslaveri utan också uppmuntrar muslimer som var tveksamma till att ha sex med nyligen tillfångatagna kvinnor; se Sahih Muslim 3432 och 3371; Sunan Abi Dawud11.2150 och Sahi Búkhari3.46.718. Det är viktigt att komma ihåg att haditherna är lika viktiga som Koranden tför en troende muslim, eftersom Koranen inte ensam räcker till för att tolka islam. I haditherna finns uppteckningar av vad Muhammed sade och gjorde (traditionerna).

    • Problemet med lagarna om hets mot folkgrupp och förtalslagen är att det inte är ett försvar att man har rätt. Det är avsikten som räknas, om man utrycker ringaktning med ett uttalande, uttrycker sig på ett nedsättande sätt. Därför är lagarna gummiparagrafer, kan tolkas väldigt godtyckligt.

      Det är också helt fel att hets mot folkgrupp oftast leder till allmänt åtal medan förtalsmål är civilprocesser där den drabbade själv måste ta initiativet att stämma någon, vilket innebär en stor risk. Det har vi sett i fallet med Jimmie som stämt Expressen. Den som förlorar måste stå för motpartens rättegångskostnader.

  71. Hur skall en Åklagare kunna bedöma det Miljontals Individer redan VET….
    Springare har kanske Tystnadsplikt i Arbetsrelaaterade Ämnen MEN ingen kan TYSTA en Åsikt och En Sanning som man har i sitt inre utanför Jobbet…!

    Va fan TROR dom att dom ÄR…sköt det ni ska istället och Tafsa inte på våra Sanningssägare…!

  72. Peter Springare har fullkomligt rätt i ”att gruppvåldtäkter är ett nytt och kulturellt fenomen och att det inte fanns för 10-15 år sedan samt att etnisk bakgrund ligger bakom en nedsättande syn på kvinnor”. Sjukt att han har anmälts av tankepolisen för detta uttalande!

    • Vad händer då när PK-media gräver upp några fall före 10-15 år sedan. Och de kommer att hitta dem, det kan du vara säker på.

      • Invällningen började inte för 10-15 år sedan, utan för 30-40 år sedan.
        Så invällare har gruppvåldtagit Svenskor under lång tid.
        Ökningen av gruppvåldtäkter står i direkt korrrelation med invällandet.

        • Det är sant som du säger, men det är inte det som PK-media kommer att fastna på utan de kommer att göra en stor sak av hans uttalande ”att det inte fanns för 10-15 år sedan” för att avleda uppmärksamheten från hans budskap.

  73. Vi har ett seriöst problem i vårt samhälle om inte folk får säga det de ser. Har inget emot om vi fängslar folk som är emot yttrandefrihet.

  74. Om Värdegrunden skulle innebära övertygelsen om att Jorden är platt, så skulle 87 % av svenskarna anse att Jorden är platt. Minsta antydan om att Jorden är rund skulle medföra allmän uthängning och polisanmälan. Känd kunskap och uppenbara sanningar saknar helt betydelse för ett indoktrinerat folk och regimvänliga myndigheter.

  75. Då objektiv statistik inte får redovisas på grund av rådande politisk korrekthet är personliga vittnesmål enda tillgängliga data. Det har lika stor tilltro som en persons vittnesmål i domstol. Är det därför som så många sexförbrytare av utländsk härkomst aldrig åtalas eller döms? Ska Springare åtalas eller dömas måste anklagelsen ställas mot faktiska data som inte får sammanställas eller än värre inte inrapporteras!

  76. Hemskt att myndigheterna fortsätter trakassera denne modige polis. Han borde få medalj i stället. Lagen om hets mot folkgrupp måste avskaffas. Den används godtyckligt och missbrukas hela tiden för att tysta invandringskritiker. Den strider mot yttrandefriheten. Ingen som prövat lagen i Europadomstolen? Om man nu kan lita på någon domstol öht…

    Peter Springare har uppmärksammats flera gånger i utländska medier och Sverige kommer nu att få dåligt rykte igen. Sverige har blivit DDR light.

  77. Polisledningen statuerar exempel. Kåren ska skrämmas till tystnad. Hoppas Springare åker dit, inte för att jag tycker illa om honom, men det skulle få månfa att se rött och kanske vakna upp på riktigt.

    Polisledningen har inte en aning om vad de håller på med. Man får hoppas att det är Eliassons dödsryckningar som chef för polisen.

  78. Namnen på polisledningen bör offentliggöras så att de inte kan gömma sig, de ska stå ansvariga för folkmordet som vi svenskar utsätts för tillsammans med hela 7 klövern????

  79. Så polisledningens sanna uppfattning är att polisen till varje pris ska skydda den islamska kulturen med alla sina kriminella och vedervärdiga uttryck. Anständiga och fredsälskande svenskar ska veta att de inte ska öppna käften.

    • Just så. Det är ju detta de vill ha prövat. Varför de vill prova detta vet vi inte. Det finns två sidor på medaljen.

    • Skulle faktiskt vara intressant om det blir rättegång och Springares advokat får möjlighet att läsa upp ett antal förhörsprotokoll från gruppvåldtäkter i domstolen.

  80. Man kan undra vad lagtexten ”folkgrupp eller annan sådan grupp” avser. En grupp som begår gruppvåldtäkt? Sedan var ju presentationen i Göteborg knappast offentlig i vanlig mening då lokalen inte annonserades annat än till betalande deltagare.

    • Anmälan gäller hans värdegrund som polisledningen tycker är fel.
      Polisen är nu svenskarnas fiende. Dom kommer ej rädda någon svensk med fel värdegrund.

          • Bara försöker vara realistisk. Skilja på praktik och teori. Blev refuserad på AB för länge sedan när jag skrev att uländerna skulle utvecklas istället för att gå bakåt trots all hjälp och då skulle invandringen kunna upphöra.Om de försörjde sig i sina egna länder.

          • Ja visst vore det bra om dom utvecklades.
            Men jag undrar då hur det går med SD:s retorik om att det är ok med invandring bara dom jobbar. Tänker på att det blir Brain drain i deras länder hur ska dom då kunna bygga upp landet.

          • Jag dömmer inga.
            Men jag vet hur viktig etnicitet är för att ett samhälle ska fungera.
            Titta på hur många 10-tals miljoner bolsjevikerna dödade. Så mitt råd är släpp inte in dom.

        • Precis som bolsjevikjudarna gjorde med kristna ryssar,miljontals dödade.
          Dekadensen i Berlin som styrdes av kommunisterna.
          Varför försvara dom?
          Kalergi?
          Det va judarna som förklarade krig mot Tyskland i new york 1933.
          Dom lägger näsan i allt.

          • Obekant historieskrivning för mig. 1933 tog Hitler makten. Hemskt år på många sätt.
            Inte bra med diktatur någonstans. Det som måste undvikas igen. Nu islamsk.

          • Gillar självklart svenskar och svenskt. Hörde två från Nord Afrika ropa ” Sverige är bra ” i Tbanan i Stockholm. De var väl litet på örat, men håller med.

          • Inte läst statistik som visar på förhöjd brottslighet från ”Talmud-trogna”, eller märkt av samarbeten mellan grupperna du åsyftar.

          • Soros, Rotschild-familjen med anhang, är bland de värsta skurkar världen har idag och tyvärr ser våra politiker upp till dessa triljonärer.
            Folket de kommer från vill inte bryta ned och ta över världen Rötägg finns i alla folkgrupper.

  81. Varken polisen eller våra PK-politiker vill höra sanningar. Utan sann statistik går det inte att fatta kloka beslut., därför ser det ut som det gör i Sverige i dag.
    Dimridåer och nepotism är högsta mode bland våra styrande kretsar.
    Röja upp och ställa till rätta är jobbigt och ger inga godhetspoäng.

  82. Får Springare någon hjälp av polisfacket? Att ledningen springer och anmäler på detta sättet är ju ganska stötande… En polisledning borde ha koll på lagen och inte springa och okynnesanmäla på det här sättet.

  83. Varför skall svenska myndigheter och media försöka gömma undan sådant som är sant? Utländsk media skriver om de nya kulturella fenomen som kommit till Norden och Europa. Om det inte är gruppvåldtäkter så är det våldtäktslekar som de europeiska kvinnorna blir utsatta för. Peter Springare berättade sanningen men som vanligt så skall det sopas under mattan och tigas ihjäl.
    http://gamla.hbl.fi/nyheter/2016-01-09/785037/finsk-polischef-om-sextrakasserier-nytt-fenomen
    https://www.spectator.co.uk/2016/01/its-not-only-germany-that-covers-up-mass-sex-attacks-by-migrant-men-swedens-record-is-shameful/
    https://in.reuters.com/article/afghanistan-women-un/u-n-blames-rise-in-violence-against-afghan-women-on-culture-idINDEE92H0FR20130318

  84. Hvis han dømmes vil det skabe international opmærksomhed om Sverige, ligesom “last night in Sweden”.

    Trump vil kunne sige at han havde ret og at Sverige er blevet fuldstændigt hysterisk.

  85. Hur står det till inom svensk polis?
    Tydligen hjälpte inte flytten av ”K-Danne”.

    ”Rötan” hade trängt djupare ner i kåren.

    Det alla svenskar ser och hör är inget som poliskåren vill kännas vid.
    Stackars svenska folk vad har du gjort för att förtjäna detta.

    Trots sänkta antagningskrav (IQ) mot noll på polisens 9-gradiga skala så lyckas man inte fylla ”högskoleplatserna” (”högskoleplatserna” de du med 0,……..i antagningskrav).
    Och nuvarande polisbefäl?

    Ja, hå,hå….ja,ja……..

  86. T.o.m ärevördiga Danska Berlinske tider har en stor artikel om Springare. En guldgalonerad figur stod i tv nyheterna o bräkte om polisens skyldigheter. Att våldtäktsanmälningar staplas på hög verkar vara ointresant. Jag förstår att poliser som står till armbågarna i skiten ger upp med dylika sk chefer

  87. Hej Peter. Från Fellingsbro Örebro län står jag på din sida. Vilket jävla trams polisen i Örebro sysslar med. Det du pratade om är en självklar sanning. I Iran fick de som gifte sig utbildning om hur man hanterar hustrun då hon är olydig. De som gifte sig var tvingade att ”konvertera” och då fick man gå kurs och lära sig ett och annat. Islams kvinnosyn är ett totalt mörker. Kvinnor som inte tillhör religionen och som klär sig oanständigt, alltså normal västerländsk klädsel, kan med fördel bestraffas på olika sätt, så Springare du har uppfattat saken alldeles korrekt. En PK hjärna har förstås allvarliga mentala rubbningar och det verkar vara fallet i vissa sektorer av Örebro polisen.

  88. Jag tycker att det påminner om Tyskland 1933 till 45 har man fel åsikter eller säger sanningen så blir man åtalad och ut-hängd.

    Tack Stefan Erdogan Löven för din fina demokrati och ditt fria ord.
    .
    SD I september ingen tvekan.

    • Läs Ledarsidorna.se så får du se hurt hårt knutna sossarna är med islamisterna! Ofattbart, men samtidigt så självklart då man måste få ihop valboskapen till hösten. Snart går en privatjet o hämtar IS krigarna….resa,lägenhet och livslånga bidrag mot en valsedel i valurnan i höst! Ja ingenting förvånar mig i dagsläget.

  89. Statistik jag samlade redan på 50-talet visar att 99% av alla våldtäkter begås av svenska män! / Jercy Sanecki, certifierad statlig expert

  90. Så om jag nu skriver att t.ex könsstympningen är ett invandrat kulturellt fenomen så kan jag alltså bli blockad av FB och anmäld för hets mot folkgrupp och upplyst om att det också är mycket vanligt med könsstympning bland den Svenska populationen också

  91. Är det inte bättre att polisledningen betar av högen av sexualbrott som ligger på hög, än att man lägger energi på att jaga sina egna poliser

  92. Om man nu skall göra en saklig och korrekt utredning så måste man rimligen ta fram fakta! Visa statistik över vilka etniska grupper som är överrepresenterade vid gruppvåldtäkt. Fram med korten på bordet nu!
    Oslo polisen har gjort en kartläggning vilka som utför gruppvåldtäkt, svaret blev män med invandrarbakgrund till närmare 100%.
    Jag tror på dig Springare!

    • Undersökningen gällde överfallsvåldtäkter, inte gruppvåldtäkter. Förövarna var utomeuropeiska män till 100 procent. Den undersökningen är några år gammal nu. Kanske finns ny intressant statistik. I Norge vågar de i alla fall redovisa ärlig statistik över brotten. Visserligen försökte en myndighetschef där stoppa statistikstudier, men hon har fått sparken nu.

    • Vad menar han egentligen att han skulle ha sagt, att det har genetiska orsaker??

      Om det inte har genetiska orsaker har det rimligen kulturella orsaker, eller menar man att alla ska upprepa mantrat att det har ”socioekonomiska orsaker”. Trots att det finns många mycket mer socioekonomiskt utsatta än invandrare i Sverige, men som ändå inte sysslar med gruppvåldtäkter.

      • Visst har det ”socioekonomiska orsaker”, förklaringen är enkelt: de har alla tid i världen och inte mycket att göra eftersom svenska skattebetalarna står för alla deras kostnader

  93. Springare har säkert torrt på fötterna, eftersom han kommer i kontakt om vilka etniciteter, som är mest frekvent i sammanhanget.

    Men ämnet är som alla vet kontroversiellt, för att inte säga dynamit i den högre skolan.

    Yttrandefrihet var ju också något som knappast fanns i DDR och alla vet också, att DDR förvann inte…
    Det flyttade bara lite norr ut.

  94. Alla de som på detta avskyvärda sätt bryter mot grundlagen, vår sedan århundraden lagstadgade rätt att säga vad fn vi vill, så länge det är sant och inte ärekränkning, måste arresteras och ställas inför rätta, åtminstone alla de som varit med om att döma svenskar till böter och fängelse för att ha använt sin lagstadgade yttrandefrihet.

    Alla lagar som stiftas, som bryter mot grundlagen är naturligtvis ogiltiga, och olagliga.

  95. För er som inte såg det nya programmet på TV4 ikväll så bör ni göra det.
    Första minuten står en ung polis och säger några av dom viktigaste orden som någonsin sagts i svensk tv. Ungeför så här sa han ”jag upplever att vi poliser bara ska vårda den glasbubbla som befolkningen befinner sig i” sen under programmet kom ofattbara sanningar…det kan bli en bra serie…om nu inte Anne Ramberg o Löfven vill förbjuda det programmet som serverade den ena obekväma sanningen efter den andra! För första gången kan jag säga BRA JOBBAT TV4!

  96. PK-etablissemanget försöker desperat dölja den alltmer uppenbara sanningen att invandringen fört med sig en kraftig ökning av den allra grövsta brottsligheten, inte minst i form av vidriga gruppvåldtäkter mot svenska flickor. Inser de inte hur kontraproduktivt det är att försöka tysta en polis som säger sanningen?

  97. Hur kan man anmäla någon som uttalar sig, när man inte har eller visar siffror på att Springare har fel.
    Visa statistik, och försök sedan döma honom, det kommer att visa att han har rätt.
    Men DDR myndigheten i Sverige anser sig inte behöva fakta för att döma, bara kommunistisk rättvisa, samhället anser sig äga sanningen.

    • Oavsett detta, sluten krets eller inte sluten, så har var och en medborgare i detta land rätten att säga sin mening.

      Borde då ha det …

      .

  98. Anmæl svenska polisen til europæiska mænniskerættighetsdomstolen (?) før førtryck av yttandtefrheten!

    Detta kan inte vara legalt!

  99. För en tid sedan delade Missionskyrkan ut en liten skrift till de som blev medlemmar i den häxkitteln. Skriften hette: Du och församlingen.
    Där stod det bland annat följande: ”I vår församling har vi demokrati, vilket innebär att det är majoriteten som bestämmer vad som är sanning om än minoriteten bäst förstår den. Den risken får vi ta.”
    Denna idiotiska och dåraktiga tanke har nu spridit sig ut till de flesta i Sverige.

    Det är bara det att den risken får inte ett samhälle ta. Tar samhället den risken riskerar det att falla samman i kaos och uppror.

  100. Advokatsamfundets nätverk Hilda och Ruben måste läggas ner, är ett hot mot rättssäkerheten. Som en stat i staten. Intressekonflikterna är uppenbara.

    SD borde driva denna fråga. Man undrar ibland varför domstolarna fattar märkliga beslut, använder dubbla standarder, en gentemot svenskar och en annan för utomeuropeiska invandare. Men när man läser här förstår man bättre. Cred till Johan Westerholm.

    https://ledarsidorna.se/2016/10/hilda-och-ruben-som-ett-lyckligt-aktenskap/

    Lyssna på Anne Ramberg, hur hon kritiserar Peter Springare. Hon agerar som en aktivist som vill inskränka yttrandefriheten.

    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/peter-springare-gruppvåldtäkt-kulturellt-betingat-3955901

    • Steg ett, avskaffa advokatförbundets särställning i Sverige. Det ska finnas minst två eller tre olika förbund som alla ska ha rätt att utnämna advokater.
      Steg två, sparka alla politiskt korrekta domare i rätterna. Eller rättare sagt, sätt dem i malpåse. Därefter utnämn nya, korrekta, domare som faktiskt följer lagen. Dessa ska inte finnas med i Hilda och Ruben föreningarna.

      • Steg ett, i mitt tycke: avskaffa nämndemannasystemet. Inte för att jag är för demokrati, men det finns inget mer demokratividrigt än ett politiskt styrt s.k. ”rättssystem”.

    • Jag vill inte lyssna på vad överklassrå**an har att säga.Det enda hon är intresserad av är pengar till sig själv och sina advokater.
      Svenska folket skiter hon i från sin 25-miljoners lyxvåning på Fina Gatan.

    • I Polen så har de med all tydlighet tagit itu med detta problem med att det sitter kommunister på livstids tillsättning inom myndigheter, domstolar med mera. Till EU-kommissionens och Angela ”DDR” Merkels stora förtvivlan. Och EU-kommissionen har därför skällt som en bandhund på Polens regering för den omlaggda politiken med börjat att kasta ut evigt tillsatta kommunister.

      Anne Ramberg visar med allt tydlighet att hon inte klarar demokrati ”testet” och skulle därmed behöva för både Sverige och henne själv att befinna sig någon annanstans i världen för att lära. Och varför inte då i Pakistan, Saudiarabien eller Iran. Så kommer hon att endera förstå demokratin bättre eller så stannar hon helt sonika kvar inom den islamska världen och i en burka.

  101. Denna förundersökning kommer att läggas ner…vi har ännu inte munkavle på någon. Man får säga det som är sant….men Löfvens sanningskommision kan komma att ändra på det…det kan inte uteslutas.

  102. Jag blir en aning desorienterad av Springare! Är agendan riktad åt vänster, höger eller rakt fram? Du har ”svajat” några gånger och jag är inte helt övertygad om din målsättning!

    • Kan det vara så enkelt att han bara beskriver verkligheten, utan en agenda? Jag vet inte, och jag inser att det låter absurt i Sverige, att inte ha en agenda (påhittade fantasifigurer ska veta att ”vår” media har en gemensam).

  103. Dags att börja applicera åtalet Falsk tillvitelse på dessa PK-fjollor som anmäler bara för att de ska försöka tysta oppositionen.

    • Facebook ingår numra i globalisternas agenda att tysta demokrati, yttrandefrieten och tryckfriheten. Det var den politiska agendan även i kommunist Sovjet och DDR. Så egentligen så borde alla dessa globalisternas kanaler egentligen ha den politiska benämningen ”Pravda”.

        • De vet nog att de är under observation numera av världen. Och därmed så använder de olika metoder för att beskära yttrandefriheten.

      • Hade en lärare som berättade följande …. Sovjet och USA tävlade i någon idrottsgren där bara Sovjet och USA tävlade … och sedan kunde man läsa följande i Pravda:

        ”Sovjet kom på en hedersvärd 2:a plats och USA kom näst sist !!!”

        Då skrattade man åt detta och tyckte det var kul … MEN idag förstår man precis hur det fungerar … för precis just så är SVT/SR och media i Sverige idag … vet en person som kommer från Tjeckoslovakien han sa till mig att i dagens Sverige känner han igen alla signaler och tecken som fanns då han flydde från Tjeckoslovakien.

        • ”Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de skall stämma med teorin. Man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient”
          -Arthur Koestler 1905-1983 – brittisk författare

    • Det följer samma politiska Rödgröna linje som är att alltid kalla yttrandefrihet, tryckfrihet och demokrati och demokrater för fascism och fascister. Okynnesanmälaren är tidigare tillsatt av Dan Eliasson enkom för att tysta demokraten Peter Springare.

  104. Vår nya sköna värld där man inte får uttrycka något känsligt oavsett om det är sanningen
    Döm Springare då varsågoda men men bevisa att han har fel i så fall
    För vad som är sant måste väl vara relevant?

  105. Det här stinker likt Dan Eliassons själv. Men så har väl f.d. generaldirektören besökt varje ledningsgrupp och bedrivit politisk påverkan enligt den Rödgröna regeringens agenda. Angrip dem som är demokrater och hota och censurera allt som har med utlänska våldsverkare och islam att göra.

      • Om det är sant så har vi inte fått den utan kämpat oss till den. Utan Internet vore vi förlorade. Ideligen ser vi dock att frihetskampen måste fortsätta.

        • Kommer alltid att finnas dom som vill begränsa yttrandefrihet och demokrati av olika skäl. Båda måste kontinuerligt försvaras, speciellt mot politiker

          • Politikerna påstår sig vara statens och folkets tjänare, men i själva verket uppträder de som våra herrar. Eftersom de ser oss som en fåraflock så är de alltid flitiga med att klippa vår ull, men de gitter inte försvara oss mot vargarna.

    • Exakt! Jag tycker polisen ska lägga krutet på att fånga bovar, kriminella, våldtäktsmän, etc… inte börja anklaga svenska oskyldiga män.

  106. Storsta hotet mot islamiseringen ar sanningssaegare saa darfor ar det naturligt att regeringen/polisen forsoker fa tyst pa Peter Springare.

  107. Då måste det väl bevisas med statistiska fakta huruvida Springares uttalande är felaktigt.

    Frekvensen av gruppvåldtäkter bör kunna samlas in utan större problem.

    Kvinnosynen hos dom skyldiga till brottstypen visar nog sambandet när man får fakta på vilka nationaliteter som dömts och anklagats i sammanhang av gruppvåldtäkter.

    Men frågan är nog mer i dagens Sverige om det finns så många hederliga domare att Peter Springare går fri ytterligare en gång när han presenterar fakta ur verkligheten

    • Att i syfte påvisa att vissa etniska grupper eller andra grupper, nationaliteter är överrepresenterade när det gäller X eller/och Y brott, det är förbjudet idag enligt svensk lag. Bara regeringen kan ge ett sådant uppdrag åt BRÅ. Men det gör regeringen inte. Dock kan de som jobbar med brott (t.ex. poliser) få kännedom om hur fakta ser ut och då kan dessa prata generellt om olika grupper och brottsstatistik. Men man får inte säga rakt ut vilken/vilka grupp/-er som avses. Man får uttala sig i svepande ordalag, så som Springar har gjort.
      Endast SD vill ändra på dessa galna lagar. Därför är det viktigt att fler röstar på SD. För om SD får makten så kommer dessa lagar att ändras så att vi vanliga människor åter kan säga fakta och sanningar utan risk att gripas av polis, utan att risk för åtal och fängelsestraff. Tyvärr finns det många galna och onödiga lagar i Sverige år 2018. Och dessa lagar måste ändras eller tas bort. Det ska inte kunna gå att åtala vanliga människor som bara säger fakta och sanningen. Så får det inte vara i en demokrati. Därför måste vi ta bort vissa lagar och ändra andra. Och det vill bara SD.
      /CC

  108. Springare har efter sitt noga genomtänkta uttalande fått Ramberg med flera att agera nyttiga idioter i sin strävan att få belyst att etnisk bakgrund och kulturella fenomen spelar roll i olika sorters brottslighet. Den insikten krävs för att effektivt kunna bekämpa denna brottslighet. Att Ramberg går i taket beror på att hon är företrädare för en organisation som ”lever på” brottslighet och dessutom aktivistisk muslimkramare.
    Grattis Springare snyggt jobbat.

  109. Ännu ett lågvattenmärke från svenska swinia. Dessa lågvattenmärken står, som spön i backen. Dessa svenska swinia måste vara ett av de uslaste folk, som bebor denna planet. Jag vet i.a.f. inget sämre folk än än det svinska.

  110. Peter Springare är inte bara en ansvarsfull och samvetsgrann polis, han är dessutom en modig ”visselblåsare”. Den svenska ”mångkulturen” består till övervägande del av muslimer från mellanöstern och afrika. Islam tillåter såväl våldtäkter som grupp-våldtäkter ( används t.o.m. som en uppfostringsmetod ) och idag med horder av unga muslimpojkar i Sverige exploderar antalet gruppvåldtäkter på ett för PK-etablissemanget oönskat sätt och genom att snabbt lägga ner eller ”mörka =291?” våldtäktsutredningar alt. döma ut löjligt låga straff eller frikänna vill man upprätthålla ”mångkulturen” som eftersträvansvärd! Ordern att försöka döda budbäraren, Springare, kommer sannolikt ”uppifrån”, men denna order är lika meningslös som ”mångkulturen” är livsfarlig och destruktiv! Sanningen vinner alltid till sist. Stöd Springare!

  111. Och vilken etnisk grupp och vilken kultur ska i så fall känna sig kränkt? Ingen grupp eller människa är ju ut. Så här står det: att Springare har sagt ang. gruppvåldtäkter:

    ”fenomen och att det inte fanns för 10-15 år sedan samt att etnisk bakgrund ligger bakom en nedsättande syn på kvinnor….”

    Allmänt tal om etnisk barkgrund och folk som har nedsättande syn på kvinnor pekar inte ut någon specifik grupp så vem/vilka avser Springare. Sverige är ett extremt land så vi alla insatta vet vilka som avses, det finns ju statistik på detta. Så det Springare sagt är bara fakta och sant. Men fakta och sanning är tyvärr förbjudet att yppa i vårt land år 2018. Och då frågar jag mig om vi ska ha kvar en sådan hemsk lagstiftning. Jag menar att vi genast måste ändra på en del lagar. Men det vill inte 7-klöverns politiker göra. Endast SD vill ändra på lagar och regler så att vi vanliga människor kan säga sanningen utan att riskera åtal och fängelsestraff. För att förbjuda fakta och sanningen utgör i sig ett hot mot demokratin och yttrandefriheten. Brottet ”Hets mot folkgrupp” har missbrukats på ett beklämmande sätt. Polisledningen anmäler Springare så fort de har chansen Inte för att han har begått något brott. Utan för att det är pk (politiskt korrekt) att anmäla allt som eventuellt eventuellt eventuellt på något konstigt sätt skulle kunna vara rasistiskt. Man skapar problem på samma sätt som i Sagan om kejsarens nya kläder. Galenskapen råder i Sverige. Och det enda politiska parti som sagt att de kommer att ändra på dyl. lagar är SD. Så jag hoppas att fler röstar på SD. För om SD får makten så kommer dessa okynnesanmälningar hindras och då kommer vi åter kunna säga sanningen utan att riskera åtal och fängelsestraff, för något som egentligen inte alls är något brott. Men p.g.a. att det sitter en del politiska fanatiker och stolliga jurister i våra domstolar som också är pk så finns alltid risk att vanliga oskyldiga döms.. det ligger ju i tiden att fabulera ihop något och att peka ut vissa (speciellt etniska vita svenska män) som rasister eller usla människor. Många helt oskyldiga etniskt vita svenska män hängs ut av och i pk medier. Det har blivit rutin idag. Och utpekarna som ljuger hyllas och äras. Det börjar likna 1600-talet häx-processer. Ingenting är sant men alla tror på den pk människor som ljuger. Och lögnerna stöds av pk mediernas journalister. PK medier och 7-klöverns politiker utgör idag det största hotet mot vår yttrandefrihet och mot vår demokrati. Punkt!
    /CC

  112. Pk-falangen kämpar förtvivlat för sin ställning.
    De kommer att förlora, eftersom de har verkligheten och sanningen emot sig.

  113. Fy faan vilket skihål till land Sverige har blivit. Polisledningen går poltikernas ärenden och försöker tysta en polis som säger sanningen.
    Hur var det nu med Snowden t.ex. Det är ju så bra att någon vågar säga sanningen …eller? Det beror väl på vilken sanning som kommer fram?
    Det här med att ständigt anmäla Springare är ett försök från polisledningen att hindra andra poliser från att ”kliva fram” och säga som det är.

  114. “In a Time of Universal Deceit — Telling the Truth Is a Revolutionary Act” – George Orwell

    Bogen “1984” af George Orwell har meget klare paraleller med dagens Sverige.

    Hvis I ikke allerede har læst den, så anbefales den, da den nærmest er en blue print på hvordan magten i Sverige agerer.

  115. Sanningen är svår att höra. Samhället visar än en gång hur de fokuserar på skitsaker men glömmer eller gömmer sig för de viktiga skälen till att denna typ av reaktioner kommer. Det vore klädsamt om iaf någon kunde ta upp frågan från perspektivet ”Springare kanske har rätt”, men nej då, bara spott och spe.

  116. Att ha de ”rätta” åsikterna har ersatt kompetens som befordringsgrund inom myndigheterna. PK- folket är en del av det svenska ”deep state” som förstör Sverige. Dessa människor skulle lika gärna kunnat arbetat inom KGB, Stasi eller Gestapo. De är en samling nyttiga idioter. Det behövs en ordentlig upprensning i det svenska träsket.

    • Bra analys. I vissa aspekter är media i Sverige nu en kopia till Soviet Unionens Pravda. Politisk Korrekthet har ni blivit ledstjärnan för media. I Soviet Unionen definierades vad som var politiskt korrekt, så Sverige har nu fått denna cancer. Normalt vett har ersatts av PK folkets flum. Det bådar inte gott för Sveriges utveckling.

  117. Gissar att det närmast handlar om Springares råd till nye RP:n: Börja med att rensa ut bland de Eliasson-trogna regionscheferna.

  118. Springare har god insyn i vad som händer. Att bli anmäld för att han berättar om det han upplever i sin roll som polis. Att man blir anmäld för att man berättar sanningen kan nog bara ske i Sverige.

  119. ”Syftet med anmälan är att man vill att en åklagare ska reda ut…”
    Kanskje man burde anmelde anmelderen slik at åklagare kan reda ut om syfte med den opprinnelige anmeldelsen var politisk eller rasistisk motivert?

  120. Falsk tillvitelse är ord i tiden. Att anmäla åklagaren för falskt åtal borde inte vara omöjligt om det kommer dit hän. Tänka sig att se åklagaren som tilltalad och Springare som åklagare. Det vore något.

  121. Jag antar att det hela inte kan skada.Dom som anmäler Springare gör verkligen bäst i att ha torrt på fötterna och dom exponerar dessutom sig själva på ett fint sätt.

  122. Det stora och seriösa intresset för den verklighet Peter Springare presenterar ger mig själv en känsla av trygghet och övertygelse om att PK-etablissemanget, som till stor del består av terrornätverk på vänsterkanten typ, AFA, EXPO m.fl. är ”på väg ut igen”

    • Det du kan vara övertygad om är att vänstern inte försvinner utan omorganiserar sig till ett nytt område där dom driver sin socialistiska agenda med anti civilisation och anti väst som förtecken. Dom har gått igenom freds, antikärnkraft, miljö, klimat, invandringsrörelser och kommer att fortsätta ta över frågor för egna syften

  123. ”En åklagare ska reda ut ifall Springare gjort sig skyldig till något brottsligt”

    Det brottsliga skulle i så fall vara att han sagt sanningen. Kan bara hända i ett land som Sverige!

    • Det vore på sin plats att driva den typen av frågor, bara ett fåtal har skäliga skäl att stanna, de som kan återvända hem skall göra det och i synnerhet alla som fuskat sig hit bör omg skickas ut.

      Det ska inte delas ut några permanenta uppehållstillstånd, bara tillfälliga så att denna politik går att genomföra, skulle tro att majoriteten av svenskarna vill ha det så.
      SD bör köra dessa frågor hårt de kommer att vinna på det.

  124. Så klart att det är kulturellt betingat!! Gå bara till Egypten och konstatera hur kvinnor utan ”förkläde” blir trakasserade på öppen gata och hur entusiastiska svenska journalister av kvinnligt kön fick händer innanför kläderna när de skulle skildra den arabiska våren på torgen. Sedan skall man inte glömma vilken katastrof för kvinnans ställning i västerlandet som kristendomens införande innebar, då gamla testamentet, som inte är Jusu´ förkunnelse, av maktskäl kom att dominera den nya och påbjudna läran. Och denna nya lära kom ju från samma eländiga halvöknar som såg kvinnan som likställd med familjens getter och får. Filmskaparen Ingmar Bergman menade utifrån detta att GT – ”denna förfärliga bok” – skulle plockas bort ur bibeln. Slutligen kan man, för att tala med förre rikspolischefen, bara spy över den rövslickarmentalitet gentemot det politiskt korrekta som poliser i karriären visar gång på gång.

  125. Tänk om de istället fört statistik på etnicitet, då kunde de svarat honom med fakta.
    Om de nu hade fakta på bordet.
    Eftersom de inte för någon statistik kring vilka som begår brotten så kan de inget svara honom.

    • Fakta kommer garanterat att tala till Springares fördel. Det vet etablissemanget, därför vågar de inte ta risken.

  126. Springare du är ett ljust i detta mörka land. Du är en kämpe som
    inte räds för att tala om sanningen.
    Skäms ni som anmäler Springare tål ni inte att höra sanningen
    Han en människa som sett de mörkaste gärningar som busar
    utför.
    Vem håller ni med buset eller en rakryggad man som det skulle
    finnas många av.

  127. Den gode Springare har inte hängt med i utvecklingen förlåt avvecklingen. Det som var rätt förr är inte nödvändigtvis rätt numera. Man får absolut inte ens antyda att t.ex.Mohammeds korgossar skulle vara överrepresenterade i den här grenen.

  128. Det borde finnas människor som kommer tillsammans för att hjälpa Peter Springare och börja en slags klasshandling mot staten. För statens uppenbart hotande beteende, maktmissbruk, högförräderi, vägran av riktig regering genom att gömma och vägra att publicera fakta om bakgrunden till förövare etc. etc. etc. listan fortsätter och fortsätter. Den nuvarande fullständigt korrupta kabalen av diktatorer kommer aldrig att bli frivillig övergivenhet. Har inga förhoppningar om det. Hämta bastarderna nu!

  129. Om det nu är osant det Springare påstår tycker jag man borde presentera statistik över exakt andel invandrare i denna brottslighet och även andel svenska kvinnor som råkar ut för den och om det handlar om just en nedsättande attityd mot specifikt svenska kvinnor. Men icke man kör fortsatt med stat 25 år gammal som även den dock visar just ett mönster med överrepresentation. Att man anmäler fotfolket som ser en ny verklighet tyder mest på att man vill just dölja det man redan vet att sådana undersökningar skulle visa.

    • Precis. Upp till motbevis. Men det vågar ingen för inte ens de själva tror att statistiken kommer att tala till deras fördel. Frågan är hur de kan komma undan med att bara tycka en massa skit och anmäla sanningssägaren.

      • Absolut O.T. men beskrivande idag: medierna har berättat om prostata cancern och att Socialstryrelsens starkaste argument mot allmänna undersökningen bland män är att de KAN BLI SKRÄMDA OCH FÅ EREKTIONPROBLEM. – Fråga 75-80 åringar om de skulle pga undersökningen och behandlingen kunna ev. leva 10-15 år till, eller om de vill dö imorgon med en präktig erektion. – Säg som det är: idag skulle allmänna undersökningen BLI FÖR DYR, Sverige har andra ekonomiska problem. Som sagt O.T. men sant.

  130. Peter Springare borde bli en utmärkt Rikspolischef. Man undrar vad det är för sorts poliser som intresserar sig för att anmäla sig själv. Svensk polis är ett skämt.

  131. Det är absolut bara i Sverige som poliser anmäler poliser och på dessa grunder, då frågar man sig..VARFÖR?
    Joo..för tydligen är det ett brott att vara rakryggad, hederlig och ärlig man får under inga omständigheter tala sanning i detta sjuka kaviarkommunistiska förbannade land längre, då anmäls man av sin egen ledning vid samma ”brottsbekämpande” myndighet??

  132. Jag tycker att polisen inte ska lägga alla sina resurser på att få fast Peter Springare. Det lär finnas en polis som uttalat ordet ”negerboll” också och som fortfarande går lös.

  133. Ta`t lugnt Peter. – Även domstolsverket har lagar att följa, men advokaterna ser till att domen inte alltid följer lagen. Efter granskningen läggs ditt ärende ned: advokaterna kan inte peka ut ngn exakt ”folkgrupp”.

  134. Han sitter ju inne med kunskapen och enlig lagen så har han sin fulla rätt att berätta.
    Problemet är ju att annan media inte gör det trots vetskapen.

  135. Håller med Springare om att alla höga polischefer som stöttat Dan Eliasson skall avsättas. Gamla sossar i polisledningen måste omgående bort från polismyndigheten när SD tar över makten efter valet.

  136. Katerina Magasin , har idag talat med Peter Springare och fått mail adresser och förslag på text, för att protestera mot Polismyndigheten och Advokatsamfundet behandling av Peter Springare..

  137. Jaha? När skall denna nya RPC börja kasta ut alla socialistiska små chefer?
    Det börjar bli tröttsamt att höra om dessa låtsas poliser nu.
    Låt för fan konstaplarna göra sitt jobb!!!!

  138. Det polisledningen sysslar med är inget annat än maktmissbruk och trakasserier mot Springare. Man är så PK-marinerade och springer maktelitens ärende och får panik när en polis står upp för sanningen och säger det många svenskar och kollegor redan vet. Tror Springare har mer stöd bland poliserna på fältet än vad ledningen någonsin kommer få. Polisledningens agerande är bara ett sätt för att skrämma andra poliser att våga tala öppet om det man ser och vet, allt för att inte ge allmänheten fakta kring våldtäkter och andra grova brott som invandrarna är överrepresenterade i. För om sanningen kommer fram skulle ännu fler svenskar motsätta sig att vi tar in ännu fler lyxmigranter från MENA.

    Lite av det PS säger är lite av pudelns kärna i debatten kring invandringen. Om nu springare har fel, kan då inte BRÅ göra en ordentlig kartläggning likt 2005 och slå hål på myten då? Alla vet exakt varför varken tidigare Alliansregeringen eller nuvarande rödgröna geggan villl göra en sådan, det skulle bli ett ramaskri när sanningen kommer fram. Lyckligtvis har vi nordiska grannar som gjort liknande undersökningar och för staistik som är färsk, och det är inte information till massinvandringens fördel. Under decenier har politikereliten, MSM, opinionsbildare osv systematiskt tigit ihjäl en öppen och faktabaserad debatt kring invandringen och dess konsekvenser (problem) för svenska samhället och svenskarna. För er som inte känner till Lilla saltsjöbadsavtalet kan googla fram info så förstår ni bättre.

  139. Ramberg säger att han har brutit mot den tjusiga
    värdegrunden som det påstås att politikerna har
    utom SD då förstås,men vad är det för vidrig
    värdegrund som innebär att en polis måste hålla
    käften om grova brott som händer i landet och varför
    måste det hållas hemligt för folket?

    • För om sanningen kommer fram så kommer SD få över 50 procent redan i nästa val. Och då kommer 7-klöverns politiker att förlora makten. Och det hemska är att 7-klöverns politiker hellre förstör hela vårt land än riskerar att bli av med makt. Sveriges välfärd och framtid raseras p.g.a. att 7-klöverns politiker bedriven en galen och extremt kostsam asyl- och invandringspolitik.
      /CC

  140. Den som har anmält Springare är förmodligen en kvinnlig polis med inre tjänst som röstar på Miljöpartiet.
    Anmälaren borde tvingas till yttre tjänst i Rosengård.
    Snälla Springare, ge inte upp och håll inte käften.
    Du är en del av Sveriges ryggrad, tack för det.

  141. …men var är alla andra poliser? Kom igen nu för fan ni som gått i pension.
    Ni kan väl också upplysa om hur det ser ut.
    #MeTooSpringare

  142. Det viser bare at Sverige må tas tilbake med vold.

    Som det nå er har kommunistene (type Løfven) og kartellkapitalisttjenerne(type Reinfeldt) i Sverige laget et finmasket nett av terroriserende lover og byråkrati for å forfølge og skade enhver ulydig svenske for å bruke det som skulle være essensielle friheter.

    Politikere, media og byråkrati i Sverige har grovt misbrukt makt og grovt misligholdt sine forpliktelser overfor borgerne. De har tatt i bruk alle Sovjetkommunismens manipulerende og demoraliserende triks, og kostet enorm fysisk og mental skade på det svenske folk.

    De skal derfor ikke respekteres verken mentalt eller fysisk. Det er altså bare et spørsmål om hva som er den beste metoden for å fjerne dem.

LÄMNA ETT SVAR