En reklamfilm på en minut och 43 sekunder har kostat skattebetalarna 650 000 kronor. Den korta filmen handlar om Trafikverket – som är en myndighet. Pengarullningen kritiseras nu av ”Slöseriombudsmannen” som menar att myndigheter inte bör ägna sig åt varumärkesbyggande för skattebetalarnas pengar.

Organisationen Skattebetalarna riktar kritik mot Trafikverket som använt 650 000 skattekronor för att marknadsföra sig själva.

Skattebetalarnas ”Slöseriombudsman”, som gjort sig välkänd i sociala medier genom att granska vad våra skattepengar egentligen går till, har uppmärksammat reklamfilmen i ett inlägg på Twitter.

Kostnaden för videon har väckt starka reaktioner bland läsarna, som nu också ställer sig frågan varför en myndighet överhuvudtaget skulle behöva bygga varumärke på det här viset.

LÄS ÄVEN: 150 000 skattekronor för bild av könsorgan på plank