Fortsatt kraftigt ras för tidningarnas annonsintäkter

279 Shares

Annonsintäkterna för media fortsätter att rasa. Störst är tappet för kvällspressen som på bara ett år förlorat nästan 36 procent. Det visar en sammanställning som Sveriges mediebyråer gjort.

Men även dagspress (-14,9 procent) populärpress (-21,6 procent) och fackpress (-10,2 procent) tappar. Totalt för alla medier handlar det om ett ras på 22,3 procent. Det är siffrorna för pappersupplagorna för mars i år som jämförts med samma månad förra året.

Jochum Forssell, som är vice vd på mediebyrån IUM, säger i en kommentar till Medievärlden att man förra året hoppats på att det branta nedgången skulle plana ut. Så har emellertid inte blivit fallet. Tvärtom har minussiffrorna accelererat igen.

 

279 Shares

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samhällsnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.