Dålig stämning hos vänstern när SD lanserar ny reklamkampanj i Stockholms tunnelbana

1.2K Shares

”Att nazistämpla sina politiska motståndare är för Socialdemokraterna en vanlig kampanjmetod”, skriver Sverigedemokraterna i samband med att deras EU-valsreklam på tisdagen lanserats i Stockholms tunnelbana. Liksom då partiet satt upp reklam på t-banestationen Östermalmstorg 2015, där man bad turister om ursäkt för de många tiggarna, orsakar även denna kampanj dålig stämning hos vänstern.

Det spelar ingen roll om man är liberal, borgerlig, konservativ, eller något annat de inte gillar, för Socialdemokraterna är man ändå en potentiell nazist – detta trots att S är det parti i Sverige som i störst utsträckning hjälpte Nazityskland under andra världskriget, menar SD. Man påpekar även att det fortfarande idag sjungs antisemitiska sånger inom Socialdemokraterna och att partiet liksom under andra världskriget försöker censurera media samt hjälper en av Europas stormakter, med Tyskland i spetsen, att bygga ett imperium.

Under dagen har reaktionerna kommit i en strid ström från en unisont förargad och sårad vänster:

Adam Marttinen (SD) påminde om att Socialdemokraternas självbild skiljer sig något mot omvärldens:

LÄS ÄVEN: Aron Flam avslöjar socialdemokratins mörka hemligheter: ”Sverige försökte underkänna den allierade segern över Tyskland”

LÄS ÄVEN: Dokumentär om socialdemokraternas mörka historia

Under dagen lade Jimmie Åkesson upp ett videoklipp i vilket han talar om Stefan Löfvens och Socialdemokraternas vana att brunsmeta och kalla politiska motståndare för extremister trots att man själva har en så smutsig historia, något SD-ledaren gärna ser en fortsatt debatt om.

Vad tycker du om Sverigedemokraternas reklamkampanj?

1.2K Shares

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samhällsnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.