Palestinska fredagsvåldet fortsätter

Delningar

Inom islam är fredag den stora bönedagen. På Gaza-remsan är det också dagen då man på uppmaning av terrorstämplade Hamas går till attack mot judarna i Israel. På fredagen dog ytterligare tre palestinska våldsverkare i samband med att de gått till angrepp mot israeliska gränsposteringar.

De storskaliga palestinska våldsamheterna har den här gången pågått sedan den 30 mars. Den ursäkt man nu använder sig av är att USA flyttat sin ambassad i Israel till huvudstaden Jerusalem. Det är ett beslut som stadfästs med stor enighet av USA:s kongress sedan lång tid tillbaka och som ratificerats av samtliga presidenter sedan dess men som ingen president före Donald Trump haft det politiska modet att verkställa.

LÄS MER: Gazaprotesterna: Palestinier eldar upp Israels flagga

Vid sidan av kopplingarna till terrorstämplade islamistiska Hamas har de palestinska våldsverkarna också kritiserats för att de skickar fram barn till gränsen. Föräldrar indoktrinerar barnen att tro att de dör som martyrer med syfte att sådana dödsoffer mer än andra ska påverka den internationella opinionen i Israel-fientlig riktning.

”Om jag blir skjuten dör jag för Allah”, förklarar en palestinsk flicka i uppskattningsvis knappa 10-årsåldern för SVT:s utsände Stefan Åsberg.

En palestinsk yngling som är mer aktiv i attackerna mot den israeliska gränsen redogör för det bakomliggande resonemanget: ”När vi använder våld och liv går till spillo kommer alla att tala om Palestina.”

Sammanlagt har minst 129 palestinier dött när de gått till attack mot israelisk gränsmilitär, vilket ska ställas i relation till att många tiotusentals palestinier deltagit i våldsamheterna. Enligt företrädare för Hamas har den största andelen av de som dött gjort det på uppdrag av den terrorstämplade organisationen och är i så fall att betrakta som terrorister.

LÄS MER: 62 palestinska terrorister och våldsverkare dödade efter attacker mot Israel

I nästa vecka håller FN:s generalförsamling ett extrainsatt möte på begäran av Arabförbundet och organisationen Islamiska konferensen (OIC). Syftet är att få igenom en resolution som lägger skulden för det palestinska våldet på Israel. En liknande resolution framlades nyligen i FN:s säkerhetsråd men antogs inte efter att USA lagt in sitt veto.

Israels FN-ambassadör Danny Danon, kallade i ett uttalande det resolutionsförslaget för ”grovt ensidigt” och menade att ”det är olyckligt att vissa länder, i stället för att fördöma Hamas-terroristerna, försöker uppfylla politiska syften i hemländerna genom att angripa Israel i FN”.

En resolution som antas av generalförsamlingen är i motsats till sådana som antas av säkerhetsrådet inte bindande. Den kan dock fungera som slagträ för de muslimska länderna runt Israel att vinna internationellt gehör för sin Israel-fientliga och ofta antisemitiska agenda och, så som Danon påtalar, ge inrikespolitiska poäng.

Delningar

Kommentarer förhandsgranskas inte av Samhällsnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.

323 KOMMENTARER

        • Ja, det pågår ett för tillfället lågintensivt, men ständigt påträngande hot bakom varje gathörn, varje liten buske och man vet aldrig då man blir överraskad och får prova på hur våldet kan te sig för den enskilde medelsvensson som med nyvaken blick inte förstått vad som pågår framför denne.

          • Jag är beväpnad, inte med kniv, pistol eller annat konventionellt vapen, men beväpnad……

          • Ja, alltfler har gjort så, rädslan sprider sig bland befolkningen, att myndigheterna som styr Titanic numera vill att vi skall sitta still i båten och bli serverade lite ”pickels” och lyssna till lite musik all medan skeppet styr mot isberget, att de inte informerar oss om livbåtarna beror på att de kapat förtöjningarna till livbåtarna och tagit bort rodret. därav deras ovilja att berätta sanningen för de passagerare som tvingas ner i klass 3´s hytter.

    • Och måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar. Säga vad man vill om de inavlade sandmänniskorna, men de är konsekventa i alla fall (också varför vartenda västland, utan något undantag, har exakt samma problem med exakt samma grupper).

      • Det brukar vara populärt att efter fredagsbönen gå ut på stan och ha ihjäl några otrogna, dom är sinnessjuka.

        • Fast vi ska inte döma dem för hårt, vi hade antagligen varit rätt konstiga om våra släkter hade idkat extrem inavel i 1400 år också….

  1. Med den inställningen lär man barn från tidig ålder att man skall hata, då tar det aldrig slut vilket är huvudsyftet att alltid se till att hata, på så vis fortsätter oroligheterna och dödens rike har sina portar på vid gavel.

  2. Jag är så jävla trött på den här ”konflikten”.

    Slutar man tjata om den så dör den ut av sig självt. Det är det bästa sättet att få slut på den.

  3. Ja, vi kommer att prata om Palestina när ni använder våld och liv går till spillo.
    Vi konstaterar att ni är fullständiga dårar och man kan inte ha er i närheten av civiliserade länder, ännu mindre på dess mark.
    Som svar till den unge mannens absurda uttalande.

    • Det finns inte ord för hur sjukt det är att Svenska skattepengar går till att betala för detta elände!

      • Förskingrarna i riksdagen gör oss alla till medbrottslingar och medskyldiga till mord, våldtäkter och nedmontering av vårt ”välfärdssamhälle”. Och vi kan inte göra ett skit åt det. Politikerna ger oss alla fingret.

        • Min teori är att Sossarna och deras högsta företrädare får lite tillbaka av de pengar som skickas som bistånd till Palestina.

          • Allt måste inte förklaras med materiellt vinstsyfte. Narrativet om de förtryckta palestinierna och Israel som ständig förövare sitter djupt i vänsterrörelsen.

  4. Palestina är en torr sandlåda, Israel en lummig o blomstrande oas. Att det blir så är att Palestina lägger all energi på att hata medan Israel lägger all sin energi på att odla.

    • Vilket ”Palestina” pratar du om. Vad jag vet så finns det ingen sådan erkänd stat. Och knappast några ”palestinier” heller.

      • Någon kallar sin sandlåda för Palestina så det är vad jag har att gå på i min jämförelse. Bolla med allehanda historik känns överflödigt.

        • Haha bra sammanfattning! ”Någon kallar sin sandlåda för Palestina” – man kanske ska tillägga: ”snart i en sandlåda nära dig!”

  5. Nu är man så trött på dessa palestinska protester så det är ENKOM positivt att några av dessa våldsverkare hamnar 3 meter under jorden.

    Såg inslaget på nyheterna och undrar hur funtade föräldrarna är som tar sina barn till denna platsen.

    Inga Palestinier i Sverige TACK!

    • Själv undrade jag hur funtad är SVT som visar sk*ten! Skrattade gott när jag såg och hörde flickan…..

      • Du har en poäng… Undra hur SVT tänker när de tror att någon normalt begåvad människa skall känna empati med dessa vildar.

    • Inga judar i Sverige TACK ! Bonnier och Hjörne har fört svenskarna bakom ljuset i årtionden.
      Och grunden till mångkulturfiaskot lades även det av en jude David Schwartz..judarna har skadat Sverige för alltid. Dom stal palestiniernas land…men raserade och gav bort vårat land till araber.

      • Jag delar inte den åsikten om Judar. Jag tycker att många judar är väldigt driftiga och företagsamma.

        Fiaskot med mångkultur i Sverige är skithögen Olof P ansvarig för.

        Det var inte judarna som stal Palestiniernas lan. Efter ww2 så gav Storbritannien Palestina till judarna och palestinierna med förbehållet att de skulle vara en tvåstatslösning. Kort därpå så attackerade araberna judarna och då segrade judarna och tog mark som jag förstår att de idag ser som sin.

        • Israel gavs till sionisterna, inte judarna, av lord Balfour. I ett personligt brev till lord Rotschild. Som tack för hjälpen såg Rotschild till att tyskarna förlorade WW1 genom att få in USA på ententens sida.

          • jaja gå tillbaka till dina konspirationsteorier på Youtube och sluta smutsa ner den här diskussionen med ditt inskränkta svammel

          • Det han säger är historiska fakta som inte lärs ut i den marxistiska flumskolan. Varför inte ta och lyssna på en som var med och hade insyn:

            Benjamin H Freedmans tal från 1961: https://www.youtube.com/watch?v=8geLlIYpvLA

            Och för enkelhetens skull läggs även transkriptet ut här:
            http://www.sweetliberty.org/issues/israel/freedman.htm

            Kort uttag från talet: ”World War I broke out in the summer of 1914. Nineteen-hundred and fourteen was the year in which World War One broke out. There are few people here my age who remember that. Now that war was waged on one side by Great Britain, France, and Russia; and on the other side by Germany, Austria-Hungary, and Turkey. What happened?

            Within two years Germany had won that war: not alone won it nominally, but won it actually. The German submarines, which were a surprise to the world, had swept all the convoys from the Atlantic Ocean, and Great Britain stood there without ammunition for her soldiers, stood there with one week’s food supply facing her — and after that, starvation.

            At that time, the French army had mutinied. They lost 600,000 of the flower of French youth in the defense of Verdun on the Somme. The Russian army was defecting. They were picking up their toys and going home, they didn’t want to play war anymore, they didn’t like the Czar. And the Italian army had collapsed.

            Now Germany — not a shot had been fired on the German soil. Not an enemy soldier had crossed the border into Germany. And yet, here was Germany offering England peace terms. They offered England a negotiated peace on what the lawyers call a status quo ante basis. That means: “Let’s call the war off, and let everything be as it was before the war started.”

            Well, England, in the summer of 1916 was considering that. Seriously! They had no choice. It was either accepting this negotiated peace that Germany was magnanimously offering them, or going on with the war and being totally
            defeated.

            While that was going on, the Zionists in Germany, who represented the Zionists from Eastern Europe, went to the British War Cabinet and — I am going to be brief because this is a long story, but I have all the documents to prove any statement that I make if anyone here is curious, or doesn’t believe what I’m saying is at all possible — the Zionists in London went to the British war cabinet and they said: “Look here. You can yet win this war. You don’t have to give up. You don’t have to accept the negotiated peace
            offered to you now by Germany. You can win this war if the United States will come in as your ally.”

            The United States was not in the war at that time. We were fresh; we were young; we were rich; we were powerful. They [Zionists] told England: “We will guarantee to bring the
            United States into the war as your ally, to fight with you on your side, if you will promise us Palestine after you win the war.”

            After we got into the war, the Zionists went to Great Britain and they said: “Well, we performed our part of the agreement. Let’s have something in writing that shows that you are going to keep your bargain and give us Palestine after you win the war.” Because they didn’t know whether the war would last another year or another ten years. So they started to work out a receipt. The receipt took the form of a letter, and it was worded in very cryptic language so that the world at large wouldn’t know what it was all about.
            And that was called the Balfour Declaration.

            The Balfour Declaration was merely Great Britain’s promise to pay the Zionists what they had agreed upon as a consideration for getting the United States into the war. So this great Balfour Declaration, that you hear so much about, is just as phony as a three dollar bill. And I don’t think I could make it more emphatic than that.”

          • Palestina frågan är en droppe i havet i den stormaktspolitik som pågick innan under och efter WW1 och WW2.

          • Snarare än nyckelfråga faktiskt (för den globala revolutionära röreslen, mestadels bestående av slutna och hemliga sällskap vars religion dateras tusentals år tillbaka – mystery baylon)

            Varför är landomårdet IsRaEl / Palestina så viktig för dem? Det är en lång historia som inte lämpar sig för kommentarsfältet.

            Den nyfike kan börja med att ta sig an följande arkiv med tillhörande referenser: http://www.hourofthetime.com/wordpresstest/milton-william-bill-cooper-mp3-collection/

          • Folk tror bara man är spritt språngade galen om häver ur sig för dem okända fakta (som är korrekt btw) utan att samtidigt hänvisa till källa. Jag kompletterade med detta i ett svar nedan.

          • Ibland vill man inte veta sanningen. Man vill se allt i svart och vitt. Ont mot Gott. Verkligheten är mer komplex.

        • Helt rätt. Fråga vilken jude som helst vad han tycker om att bo i Malmö tex. Sedan finns det även väldigt aggressiva ortodoxa judar. Men på det stora hela är det en fridsam samling. Jag tror att om Palestinierna vill ha fred så får dom det.

      • Mångkultur är bra för judar, hävdade Göran Rosenberg i ett tal på Ben Gurion universitetet. Europa ska bli mångkulturellt och Israel etniskt rent.

      • Palestina har aldrig varit självständigt eftersom innan israelerna tog över marken så hade Turkarna/Osmanerna makten över Palestina och efter turkarna så tog England över och sedan tog israelerna över.
        innan turkarna så var det väl Romarna som hade makten där?
        palestinierna har aldrig bildat en nationalstat.

    • Dom låter sina barn bli skjutna, för att filma det och visa det för världen, dom skjuter alltså sina egna barn!!!!!!!

      • De ”modiga” männen flyr sedan till all-inclusive länder och lämnar barn och kvinnor till kanonmat.

      • Det är judarna som ockuperar ett annat land och som mördar barn och kvinnor. Israel är en vidrig diktatur.

          • Bingo!

            Det brittiska mandatet efter andra världskrigets slut bildade två stater: Israel och Jordanien. Det franska mandatet bildade Libanon och Syrien. Hela Mellanöstern såg helt annorlunda ut innan världskrigen, men detta vet inte folk.

          • innan allt detta du skriver om så var det turkarna som styrde allting och innan turkarna så var det Romarna.
            Mellanöstern kartan har skiftat många många gånger.

  6. Israel tyckte det var ett smart drag att dra in islamister i kampen mot PLO så man lät Mossad skapa Hamas. Och de lyckades genom Hamas krossa fredsrörelsen i grunden. Tvåstatslösningen är idag helt grusad. I dag är palestinierna i Gaza hjärntvättade. Israel stöder på samma sätt galna sunni islamister i Syrien. Söndra och härska.

    • Araber är ganska bra på att söndra och härska sig själva. Med eller utan Israel hade denna del av världen idag sett PRECIS likadan ut.

      • väldigt bra skrivet tack.
        det fanns mycket konflikter innan Israel bildades så man kan inte skylla alla problemen på Israel.

  7. OT Chang Frick tweetar roligt idag

    ’Ta det röda pillret, säger hon. Det kommer gå bra’

    Varning, det är endast för dem som tål att ompröva en hel del, men fortsätta hålla huvudet kallt.

    There is no going back though.

  8. Palestinierna i Malmö är den huvudsakliga anledningen till att majoriteten av den judiska befolkningsgruppen (som funnits där mkt längre) har tvingats flytta. En kille hade en israelisk flagga uppe i sitt fönster och blev grovt misshandlad inom ett dygn. En annan hade en svensk flagga på sin uteplats utanför Rosengård. Där slängde man in brandbomber omedelbart varpå lägenheten brann upp. Allt detta sker under vänsterns tystnad i Malmö. Tvärtom skyller man på osynliga nazister fastän alla vet att det är lögn och som bevisades i Uppdrag Granskning. Socialdemokraterna (Wallström) har sagt för ett par veckor sedan att hon står bakom palestiniernas kamp (terror) och nu ser vi att de återigen offrar sina barn. Amerikanska toppolitiker har åkt till Malmö och av Reepaluu blivit bemötta med tomma argument mot palestiniernas härjningar där.
    Wallström är persona non grata i Israel och Sveriges skamfulla sympatier uppmärksammas runtom i världen.

    • Utrikesmin. Wallström ser sig själv som medlare, men glömmer att om man vill medla måste man ha båda parternas förtroende.

    • Du har poäng i ditt långa inlägg att med invandringen som kommer hit tar man även sig dess problemen också.

  9. En kultur där islam bestämmer allt i ditt liv. De fruktar inte döden och skickar villigt ut sina barn med självmordsbälten. Sedan gråter de lite krokodiltårar över de döda och går in i sovrummet för att tillverka fler.

    • Och sen gråter de ut i svensk media för att det är så fattigt i deras land och deras 8 barn svälter. Att använda kondom eller förvänta sig att den mäktiga Allah ska fixa landet är inte att tänka på, det är de otrogna som ska bidra och lösa problemen.

  10. Våra skattepengar går till dessa vildar. Kan det vara så att socialdemokraterna och deras högsta företrädare får en del tillbaka av de svenska skattepengar som betalas dit?

  11. Det är en skam av gigamått, där sverige stöttar hamas och hisbollah med skattepengar.
    Dessutom politiskt gynnar på alla vis Palestina och medvetet mobbar Israel.
    Det måste vara i linje med 7k likas väääääärde.

  12. I utanförskapsområdena (ghettona) går integrationen bra, ja till och med mycket bra jämfört med andra områden låter lögnmedia meddela på nyheterna idag.

    Jaja det är ju val snart och då tar man till alla sjuka medel man har.

    • Det är ju en jättelögn. Jag som svensk känner massor av invandrare genom mitt jobb. Jag är ofta den enda svensk de pratat med. De flesta har aldrig haft en svensk i sitt hem. Eller blivit bjuden till en svensk.
      Media ljuger allt vad de orkar ända fram till valet. Sedan kommer alla försöka sabba för SD som blir största parti. För folk går inte på medias lögner längre.

      • Ja det är nog många som genomskådat deras lögner nu.

        Nilsson, vackert namn! Var rädd om det för snart är det en raritet i ett före detta Sverige.

  13. Tänk om våra senaste regeringar bytt jobb med låt säga Volvo.
    Löfvén VD, fråga från de anställda: när ska vi börja jobba i morgon? Eeeh vi har varit lite naiva. Ja men när börjar vi jobba i morgon? Det här är oacceptabelt. Ja men när börjar vi jobba i morgon? Vi har LAS-regler. Ja men när börjar vi jobba i morgon? Här skakar vi hand med varandra. Du måste vara dum i huvudet? Vi ska starta en utredning om det.
    Margot Wallström kundtjänst med speciell inriktning för Israels kunder!!!
    Fridolin personalansvarig, fråga från en anställd: vad gör du åt att en anställd stjäler min lunchsmörgås? Jag släpper in hundratals våldtäktsmän så är det ingen som bryr sig om en smörgås.
    Mona Sahlin ekonomiansvarig, den 25:e, var är våra löner? De har gått till mina privata skulder hos kronofogden. Den 25:e månaden efter, var är våra löner? De har gått till att anställa min privata knullkompis.
    Reinfeldt säkerhetsansvarig, vad gör vi om här kommer spioner från konkurrerande företag som vill stjäla vårt företag? Öppna era hjärtan.
    Wanja Lundby Wedin fackordförande, lapp på fackordförandens dörr: ej anträffbar resten av året på grund av styrelseuppdrag på VW, Toyota, BMW, m.fl. m.fl.

  14. Fredagsvaldet kommer alltid efter fredagsbonen. Eftersom regeringen nu sett till att det halls fredagsboner i Sverige saa faar vi nog vaenja oss vid fredagsvald vi ocksa. Det var likadant nar jag jobbade i Irak och Afghanistan.

  15. det var länge sedan man såg apelsiner från israel.. dessa vill jag gärna köpa när dom kommer…

    • Sossarna Motarbetar Import Från Israel och Grekland För Att Gynna turkiet och Andra Kommunistländers Export !!!!

  16. Det är det gemensamma islamistiska tankesättet. ”Dör jag som martyr hamnar jag i paradiset”. Det kan inte bli tydligare än så. Offra sig för Allah. ”In shalla om gud vill”.
    Hur kan det gå ihop med den svenska konsensustanken. Att kompromissa och söka en lösning som de flesta kan leva med. Det är en skillnad som är bråddjup. Det är som att sätta in en kanin och en boaorm i en bur och hoppas att kaninen inte ska bli uppäten. Jag tror att den enda orsaken till att våra svenska politiker inte förstår skillnaderna. Är att de sluppit kulturkrockar. De vet helt enkelt för lite om islamistisk kultur. De är ignoranta.

  17. Det hela får mig att tänka på aztekerna som offrade sina medborgare till Solguden för att förhindra världens undergång. Och så kom Cortez och allierade sig med deras förtryckta grannar och så var det slut på aztekerna.
    Eller åderlåtning som en kur mot alla plågor: ”Om vi offrar tillräckligt många av våra egna kommer vi att uppnå vårt mål”. Resultatet blir istället att dem blöder ut.

  18. Detta är exakt vad som skulle kunna ske i Sverige,dom skickar fram barnen först, kvar blir sedan kvinnorna och männen flyr sedan till ett annat land för att förpesta deras kultur.

      • Jo men det är lika mycket allahs vilja när muslimer dör i jordbävningar och andra naturkatastrofer.När muslimer drunknar på medelhavet.Allah gör faktiskt en del gott i sådana fall.

  19. Vad var det jag sade? Pk-media, V- politiker,
    Hamas samt V-organisationer SLAKTAR barn i regionen. Politisk propaganda kallas det, det mest äckliga är dock väst-media spelar med och finansierar Slakten, snacka om saknad av moral och etik. Fyyyy skäms!!!

  20. de som hetsar bakom kulisserna är så klart Hamas men bakom Hamas hetsande ligger de muslimska staterna i Mellanöstern o Nordafrika som under ytan försöker göra allt för att förstöra för judarna.
    även om Egypten o Jordanien har fredsavtal med Israel så samarbetas det bakom kulisserna med Hamas o Hizbollah och israelerna är inte korkade de vet mycket väl om allt detta hyckleri hos de muslimska folken.

      • Riksantisemit Wallström är en tapper soldat i Hamas ögon.Förärad deras hedersmedalj för strid och allt.

        • Dom ser henne som en mjölkkossa som kan mjölkas på svenska skattepengar.Dom har inget annat intresse av henne.

    • Just det.
      Blod är tjockare än vatten, och det kommer nog det svenska folket att bli påmint om framöver.

    • Israel har själva skapat Hamas. Hamas är Israels bästa vän, spöket som omöjliggör en fredsuppgörelse, så Israel kan bygga fler bosättningar.

        • Källa till att Hamas är en skapelse av Israel; https://theintercept.com/2018/02/19/hamas-israel-palestine-conflict/

          ”But did you also know that Hamas — which is an Arabic acronym for “Islamic Resistance Movement” — would probably not exist today were it not for the Jewish state? That the Israelis helped turn a bunch of fringe Palestinian Islamists in the late 1970s into one of the world’s most notorious militant groups? That Hamas is blowback?

          This isn’t a conspiracy theory. Listen to former Israeli officials such as Brig. Gen. Yitzhak Segev, who was the Israeli military governor in Gaza in the early 1980s. Segev later told a New York Times reporter that he had helped finance the Palestinian Islamist movement as a “counterweight” to the secularists and leftists of the Palestine Liberation Organization and the Fatah party, led by Yasser Arafat (who himself referred to Hamas as “a creature of Israel.”)”

          Det viktiga i sammanhanget är begreppet Hegelian dialectic ”Problem, Reaction (Confusion) och Solution” vilket Hamas är ett ypperligt exempel på.

          https://realnewsaustralia.com/2013/08/09/the-hegelian-dialectic-and-its-use-in-controlling-modern-society/

          • exakt precis som namnet anger ISLAMIC Resistance Movement. väldigt väldigt få kristna palestinier är med i dessa muslimska palestinska rörelser.
            känner många kristna palestinier som tycker att Islamiska Jihad Hamas Al Quds Brigaderna kan dra åt helvete eftersom alla dessa motståndsrörelser poängterar Islam framför nationen o de kristna palestinierna känner sig utstötta känner sig utanför av alla dessa Islamiska motståndsrörelser.

      • Viktigt när man lägger fram ”nya” fakta till ofrälse att man alltid försöker ange källa. Se nedan kommentar för källhänvisning.

  21. Ska man få lugn i denna skitregion, måste man bita huvudet av ormen, d.v.s Islam och deras fantasifoster Allah.

    • Saudiarabien är det absolut största problemet det är där Islam har sina rötter Mecka o Medina. idag har de petrol-dollars som de med hjälp av denna amerikanska rikedom sprider sitt gift över hela världen.

    • Det blir lugnt den dagen Hamas erkänner israels rätt att existera och inför demokrati i Gaza! Den finns inte nu. Att protestera mot Hamas är inte särskilt klokt!

  22. Dessa judiska ockupanter fortsätter att mörda kvinnor och barn. Israel
    vill ha ett eget land utan invandring samtidigt som de vill att
    europeiska länder ska ha massinvandring. Hoppas att inom tid att
    dessa judiska fascister blir mer och mer isolerade.

    • och du tror att de arabiska muslimska länderna år så himla mångkulturella?
      jag är arab jag vet vad jag pratar om men du däremot vet inte ett skit om de arabiska muslimska länderna som i århundraden försökt utrota icke-muslimska minoriteter.
      du hänger på Nazi sajter o får bara en bild av konflikten och därmed får du desinformation av det hela.

    • Nu vet jag ju att det är Lördag, men att börja dricka så här tidigt på dagen är inte bra alls…framförallt inte i denna värmen.

      • över 1,5 miljoner om jag inte har fel. om israelerna var lika brutala o hatiska som muslimska staterna har varit mot sina kristna minoriteter så hade israelerna kunnat utrota de där 19% men det gör de inte utan de har fått israeliska medborgarskap o får engagera sig i politiken.

  23. Det ensidiga kampanjandet för det islamistiska ghettot Palestian tar sig allsköns vägar.Argentina ställde i veckan in sin träningsmatch mot Israel inför stundande VM på grund av vänsterpolitika påtryckningar och en muslimsk hotbild mot laget.

  24. Utan att behöva ta ställning för eller emot i konflikten mellan Palestina och Israel kan jag konstatera att (staten) Palestina verkar vara ett riktigt skitland när det gäller kvinnors och homosexuellas status i samhället. Det är lite svårt att förstå varför så lite kritik lyfts mot dessa saker:

    ”I Palestina finns inga lagar som kriminaliserar våld mot kvinnor i hemmet eller sexuella övergrepp. Av kvinnor som varit gifta utsattes 17,4 procent på Västbanken och 34,8 procent i Gazaremsan för fysiskt våld i hemmet. Om kvinnor vid våldtäkt inte kan bevisa att våld eller hot om våld använts kan den utsatta kvinnan åtalas för otrohet.
    Homosexuella förföljs i Palestina av polismyndigheter och lever under hot eftersom homosexualitet anses strida emot Islams påbud. Som en konsekvens av förföljelsen flyr homosexuella och bosätter sig i israeliska Tel Aviv.”
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Palestina_(stat)

  25. Bygg en tio meter hög mur med tillhörande vallgrav runt hela Israel, så kan islamisterna protestera bäst dom vill.
    Skjuter dom raketer så bomba skiten ur dom…silkesvantar fungerar ej på mördare.

    • En Terrororganisation som Sverige bidrar med pengar till

      Hemskt och detta måste stoppas när SD tar över taktpinnen

  26. Enligt palestinsk lagstiftning får terrordömda och deras familjer sin försörjning av palestinska myndigheter. Enligt Israel som räknat fram det sammanlagda bidraget är 315 miljoner dollar/år motsvarar 2,7 miljarder kr/år. De senaste fyra åren gav Sverige 1,5 miljarder kronor till Palestina, landet som får mest bestånd av alla bidragstagarländer per capita. 800 miljoner kronor svenska skattekronor betalas årligen till Palestina utan krav på prestation i hopp om att göra landet demokratiskt. I själva verket går utvecklingen bakåt

    • Hoppas att dessa bidrag upphör efter valet, VI behöver pengarna för att kunna behålla SVENSKARNAS välstånd!!!

    • Nej men pengarna spenderar de palestinska myndigheterna väl. ..genom att ge miljonter till familjer till terrorister som sitter i israeliskt fängelse. (ironi)

  27. Snacka om israelisk propaganda. Det är bara att ta fram en karta från 1968 och jämföra med vad dom har nu, en liten plätt är bara kvar av Palestina. Dessutom har Israel blockerat alla stora vapenleveranser, Iran fick inte leverera något, Israel blockerade i havet. Jag är neutral, varken förtjust i judar eller palestinier, däremot att som samhällsnytt rakt av kopiera propaganda från Israel är vämjeligt. Det finns kristna palestinier och dom avskyr med all rätt Israel. Israel tillverkar egna moderna samt får nya moderna vapen för miljardtals dollar från USA.

    • 1968 är resultatet av 6-dagarskriget. Jag kom hem därifrån 1966. Redan då märktes arabstaternas aggressivitet som senare bl a resulterade i blockad av Tiranasundet!! Alla arabstater mobiliserade då mot Israel!

      • Israel är skapt genom att ta palestiniernas land, man har alldrig nöjt sig dessutom, som nu i Syrien hjälps jihadister medan Assad som hjälper kristna ursprungsbefolkningen och vapen som syrianerna får att kämpa med, bombas av Israel. Betackar mig israels propaganda om att vara för fred, det enda Israel har visat är att man vill ha kvar apartheid och hyllar folkbrott.

        • du vet ärligt talat ingenting om Syrien du är inte ens syrier eller ens bosatt dig där.
          Alawiterna ”skyddar” kristna minoriteter så länge de går till sina jobb o kyrkor o håller sig på mattan utan att lägga sig i politiken då skyddas de men när dessa kristna minoriteter kräver politiiskt inflytande då är inte den Alawitiska regimen så himla gästvänliga.
          så är det i många arabiska stater där kristna skyddas så länge de inte kräver något men så fort de börjar kräva politiskt inflytande då slutar det med etnisk rensning folkmord förföljelse.
          när assyrierna på 70-80-talet började organisera sig politiskt/parlamentariskt o krävde politiskt inflytande då jäklar började den så kallade vänliga arabiska nationen helt plötsligt väldigt förtryckande o började förfölja assyrier över hela Syrien o många sattes i fängelse o torterades o många flydde Syrien.
          jag säger till dig de kristna accepteras så länge de inte kräver något politiskt inflytande.

        • Helt fel av dig snarare är det precis tvärtom. Judarna har fått sitt land tillbaka. Palestinierna har redan sitt eget land=Jordanien.

        • Judarna har alltid bott i Palestina och var före 1948 judiska palestinier. Sen är faktiskt inte Palestina något land utan ett geografiskt område. 800-talet Före Kristi födelse hade judarna ett eget land som hette Judéen som upphörde under den Romerska ockupationen. Går man tillbaka ännu längre i tiden hette Palestina ”Kannans land” och de som bodde där kananéer.

          När det gäller Syrien; försvara sig Israel mot Hizbollah och Iranstödda terrorister som har baser i Syrien vilket de angriper Israel ifrån.

      • Och en del av förklaringen till deras aggressivitet ges i följande fyra delar som starkt rekommenderas att läsa – och följa upp/kontrollera

        ”Av de fyra delar, som denna artikel består av, behandlar de två första förhistorien till och de tidigaste skedena av judarnas etniska rensning av Palestina. Dessa två delar är begränsade i tiden fram till april 1948. Det är särskilt viktigt att framhålla just denna period, eftersom sionisterna i sin lögnpropagande hävdar att det inte rörde sig om någon fördrivning av palestinierna, utan att dessa flydde som en olycklig följd av Israels ”självständighetskrig”, som utbröt den 15 maj 1948. I själva verket är det lätt att visa att de judiska ledarna i Palestina smidde planer på denna etniska rensning långt tidigare och att dessa planer konkretiserades till order, som utgick till deras militära förband åtminstone två månader före maj 1948. Tidiga aktioner mot palestinska byar och städer genomfördes redan i november och december 1947. Under denna tidigaste period, från november 1947 till den 15 maj 1948, lyckades judarna fördriva icke färre än en kvarts miljon palestinier.”

        Del1: https://nyadagbladet.se/kultur/judarnas-etniska-rensning-av-palestina-forsta-delen/
        Del2: https://nyadagbladet.se/kultur/judarnas-etniska-rensning-av-palestina-andra-delen/
        Del3:https://nyadagbladet.se/kultur/judarnas-etniska-rensning-av-palestina-tredje-delen/
        Del4:https://nyadagbladet.se/kultur/judarnas-etniska-rensning-av-palestina-fjarde-och-sista-delen/

  28. Detta våld finansieras av oss Svenska skattebetalare tack Margot för din genomruttna solidaritet.
    Hoppas att din ålderdom blir plågsam och svår.

    SD I september ingen tvekan.

  29. de arabiska staterna plus Turkiet o Iran borde erkänna Israel eftersom de måste ändå inse att efter 75år av kamp inte resulterat i utrotandet av Israel utan tvärtom gjort Israel större.
    arabiska staterna måste också inse att västvärlden står på israels sida och när de slåss mot israel då slåss de egentligen mot västvärlden.
    om inte arabiska staterna erkänner Israel och de fortsätter envisas med att bekämpa Israel så är risken mycket mycket stor att araberna förlorar allt i slutändan.

      • ja när de sekulariserade turkarna styrde ja men idag med islamisten Erdogan så tror jag inte att det hade hänt.
        sen vet jag inte om man ska kalla en sekulariserad turk för muslim jag menar hur mycket muslims är man om man är sekulariserad?

  30. Varför tar Samnytt upp händelser som sker i Israel?

    En förklaring kan vara att Israels kamp för överlevnad i 70 år i Mellanöstern ger oss insikt i hur det kan gå för Europa och Sverige om vi inte gör de nödvändiga ändringar i immigrationsfrågor som behövs.

    • En annan förklaring kan vara att Sverige tar emot ett inte obetydligt antal palestinier som söker asyl här.

      • Ja, så vi borde ha en god förståelse för vilka konsekvenser detta medför på längre sikt. På Israels wiki-sida står det tydligt att det arabiska folket förökar sig betydligt snabbare än andra folk.

  31. Det verkar som om Samnytt nu har gett upp varje pretens till objektivitet och oberoende journalistik angående denna långvariga och komplicerade konflikt. Det har över hela sociala media, twitter, alt-media o.s.v. varit massvis med skriverier den senaste tiden om Israels övergrepp och mord på civila Palestinier, men här..nada.

    Hämtas färdigskrivna artiklar måhända upp direkt på Israels ambassad…

        • Läs Expressen du ”Medsols” , där finner du en verklighet som passer din verklighetsbild bättre..

          • Jag läser massor av media från hela världen, både sionistisk sådan och annan mera verklighetsanpassad eftersom du verkar intresserad av mina läsvanor haha..kritiserar artiklar som jag anser brister i kvalitet och berömmer de som är bra. Samnytts förhållande till israels politik är patetiskt ensidigt och det skall påtalas.

  32. var det Israel som vill ha ett etniskt homogent land som enligt vissa anti-sionister påstår.
    vad sägs om Saudiarabien som varken accepterar kristna eller judar eller några utlänningar öht. inga klagomål alls från er anti-sionister.

    Saudis expel 100,000 Ethiopians
    https://www.aljazeera.com/news/africa/2013/12/saudis-expel-100000-illegal-ethiopians-201312591727221329.html

    Mass Deportations Looming: Saudi Arabia gears up to expel millions of migrants…again
    http://regionalmms.org/index.php/research-publications/feature-articles/item/64-mass-deportations-looming-saudi-arabia-gears-up-to-expe

    varför klagas det inte kraftfullt mot Saudiarabien o övriga Gulfstater som vill ha etniskt homogena arabländer?

  33. Till de som vill fördjupa sig i konflikten och historia bakom denna konflikten hänvisar jag till Ryan Dawson och knappast SN som uppenbarligen inte har någon integritet i detta ämne.

  34. Det kommer aldrig att bli en lösning på Palestina-Israel frågan. Israel har ingen att förhandla med då Israel inte accepterar total förintelse av Israel.

    • Det stämmer, där kommer aldrig bli en lösning. Det var ett misstag (välmenat antar jag) att ge Judarna ett eget land. Det kunde inte göras. Där har alltid funnits minoritets etniska grupper som aldrig haft ett eget land och detta är inget konstigt eller någonting som måste vara negativt.

      Skapandet av Israel genom att ta deler av av en för tiden koloniserad nation och säga detta är nu Israel kunde bara leda till en oändlig konflikt.

      Det är som om att EU idag skulle säga att Romerna ska idag få ett stycke av Rumänien och Bulgarien som sin egen nation motiverat delvis över att där alltid funnits Romer där. De hade aldrig accepterat det och när de klagat hade EU bara kört över dem och sagt att så ska det bli.
      Sen efter detta skulle EU pumpa in vapen till Romerna som sedan använder dessa att kriga till sig mer och mer territorium.

      • Vi ska nog inte ta våran platts på jorden för självklar. Vi kan se i historien hur Sveriges gränser har förändrats.

        • Det är nog sant , går vi med i nato så finns det en risk att det med tiden blir ett proxy-krig mellan USA och Ryssland på svensk mark . . Ungefär kom Koreakriget !?

          När det gäller våra gränser så har vi väl bara förlorat sådant som vi tidigare intagit från andra och det enda som återstår är Skåne som var danskt förr , men det är också skönt med naturliga gränser mellan länder !

          De enda fiender som svenska folket har nu är regering och många i riksdagen som har importerat helt inkompatibla kulturer som begår ett slags proxykrig mot svenskheten generellt på beställning av vänsterfalangen !

          • Sant , det första vi ska se till är att inte luras med i ett krig som inte är vårat . . Vi har nog med problem här hemma ! !

          • Du glömde Jämtland/Härjedalen och hela västra Finland inklusive Åland!

          • Det är sant , men det blir lätt mycket att skriva då i en kommentarruta som dessa !

        • Nazisten Heydrichs förslag. Madagaskar har inget med Israel eller Judarna att göra.
          skicka dit egyptier, libaneser, jordanier och syrier – det är de som kalla sig för ”palestinier ”. Tidigare kallades de för araber, men när massmördaren och terroristen kom till makten, då skapade han ordet ”palestinier

      • Det är inte Israel muslimer vill bli av med, det är judarna, och judarna kan bo var som helst i världen. Dom blir förföljda av muslimer. Titta bara i Malmö och Göteborg.

      • Det här inte ett misstag att ge judarna sitt land tillbaka. Däremot var det ett stort misstag av Sverige att erkänna Palestina. ..men det var väntat eftersom Sverige stödjer de palestinska terroristerna.

      • Varför skulle inte Israel kunna finnas på samma ”rätt” som ryssarna har i Ukraina eller Kaliningrad? Diskussionen är löjlig! Judar har alltid funnits i Palestina och var fram till 1948 palestinska judar. Går du tillbaka ännu längre, före Kristi födelse hade judarna ett eget land som hette Judéen. Landet upphörde under kriget mot Romarna och judarna blev statslösa. Så egentligen har Palestinierna i sin tur ockuperat Romarriket 😉

        Palestinierna och/eller Hamas vill inte ha någon fred!

  35. Jag ser en konflikt som växer nu. Trasiga länder och islam som understöds av kommunister mot den västerländska civilisationen.

    • Vad är 242? …och varför skulle den efterföljs av fred?
      Palestinierna ger dig inte förrän Israel är helt förstört…

      • När Israel är förstört står resten av världen på tur. Muslimerna ger sig inte förrän de har världsherravälde.

      • 242 är en internationell lag som tillämpades mot Israels försök till att bredda ut gränserna. Lagen kräver israel att lämnar Västbanken och Gaza.

        • Just det och då kommer Hamas och övriga terrorister att lägga ner vapnen och fred råda???
          Vem tror på det? Det finns ju ett skäl till att Israel har tagit territorier, och ett skäl är att försvåra terrorattacker.

          • Låt oss vara realist. Hamas och de övriga terroristerna har ingen chans mot israel och är förlorare om israel följer de internationella spelreglerna som redan är utstakade. Och 242 är en sådan. Men som det heter man kaan inte både behålla kakan och äta på kakan vilket israel håller på med.

          • Hamas ovh övriga terrorister står inte chans mot isreal och det vet alla.

            Israels fara ligger vid att vägra lyssna på omvärlden.

            Hade man följt 242 så hade man haft fred för länge sedan i den regionen och Sverige hade sluppit en massa svartfötter därifrån.

          • Jag tror inte att 242 spelar någon roll eftersom araberna har velat förgöra Israel från första början.
            Oavsett om 242 efterlevs av Israel eller ej så kommer terrorattentaten att fortsätta.

          • Du har rätt att tycka vad du. Vill.
            Vad du tror och tycker spelar sen ingen roll. Utan vad som spelar avgörande roll är vad världssamfundet tycker och därför man innefattade lagen 242 som israel måste följa annars är israel dömd att misslyckas.

          • Nej det spelar ingen roll vad jag tycker så jag brukar se hur det ser ut i verkligheten istället. När jag ser hur araberna velat förgöra Israel sedan staten Israel bildades så kan man dra slutsatsen att 242 har ingen betydelse överhuvudtaget.
            Israel blev attackerade av av sina grannländer och terrorister innan man utökade sitt territorium…

          • Du fortsätter med dina egna slutsatser som är helt bortom rimlig tvivel. 242 kommer inte isreal bort ifrån vilket göder om fortsatt terrorism.

          • Den kommentaren var låg av dig.
            Du tycker att sverige huserar terrorister, och israel är perfekt, varför emigrerar inte du till israel, och lämnar Sverige? Jag skulle göra det om jag vore dig.

          • Sverige skickar pengar till den palestinska myndigheten som ger pengar till familjer till terrorister som sitter fängslade i Israel.
            …och ja Sverige huserar även många muslimska terrorister..

          • Det var en sionistisk paramilitär grupp id namn Sternligan som mördade Bernadotte. Men varför blev han mördad?
            Svaret är att efter många år av palestinsk terror som ledde fram till Hebronmassakern 1929 där 69 män kvinnor och barn mördades på öppen gata av palestinier. Många blev också skadade för livet. Det var droppen som fick bägaren att rinna över för judarna som då bildade bl.a. Sternligen efter den händelsen.
            Så kommer Bernadotte insvansad och tar öppen ställning till fördel för palestinierna, (som idag med andra ord.) Därför blev han mördad.
            Det här hände alltså före staten Israel bildades och före 242.
            Så jag ställer samma fråga igen. Varför ska Israel följa 242 när den inte har någon som helst relevans för att säkra det israeliska folket från palestinsk terror?
            http://jihadimalmo.blogspot.com/2009/08/hebronmassakern-80-ar.html

          • Du har många fel samlade i en och samma gång, slm jag ska hjälpa dig att reda ut. Men jag börjar med att svara på din fråga som egentligen inte är en fråga.

            När israel förde krig mot egyptiern och Jordanien övertog man territorier från båda länderna som FN förklarade ockuperaded. Västbanken och Gaza som israel har vägrat att förhålla sig till priset av terror.

            Vill israel garantier för fred måste BÅDE israel lämna tillbaka Gaza och Västbanken till Egypten och Jordanien vilket redan har fredsavtal med.

            Gällande Folke Bernadotte. Motivet till varför han blev mördad var för att israeler att Folke Bernadotte stod i vägen för ett Storisrael, eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända. Sternligans ledning beslöt i augusti 1948 att Folke Bernadotte skulle mördas.

            Mordet planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, filosofen Israel Eldad och Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare och som blev Israels premiärminister 1983–1984 och 1986–1992.

          • Du har många fel samlade i en och samma gång, som jag ska hjälpa dig att reda ut. Men jag börjar med att svara på din fråga som egentligen inte är en fråga.
            När israel förde krig mot egyptiern och Jordanien övertog man territorier från båda länderna som FN förklarade ockuperade. Västbanken och Gaza som israel har vägrat att lämna till priset av terror.
            Vill israel garantier för fred måste BÅDE israel lämna tillbaka Gaza och Västbanken till Egypten och Jordanien som man redan har fredsavtal med.
            Gällande Folke Bernadotte och motivet till varför han blev mördad var för att israeler att Folke Bernadotte stod i vägen för ett Storisrael, eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända. Sternligans ledning beslöt i augusti 1948 att Folke Bernadotte skulle mördas.
            Mordet planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, filosofen Israel Eldad och Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare och som blev Israels premiärminister 1983–1984 och 1986–1992.

          • Du har många fel samlade i en och samma gång, som jag ska hjälpa dig att reda ut. Men jag börjar med att svara på din fråga som egentligen inte är en fråga.
            När israel förde krig mot egyptiern och Jordanien övertog man territorier från båda länderna som FN förklarade ockuperade. Västbanken och Gaza som israel har vägrat att lämna till priset av terror.
            Vill israel garantier för fred måste BÅDE israel lämna tillbaka Gaza och Västbanken till Egypten och Jordanien som man redan har fredsavtal med.
            Gällande Folke Bernadotte och motivet till varför han blev mördad var för att israeler att Folke Bernadotte stod i vägen för ett Storisrael, eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända. Sternligans ledning beslöt i augusti 1948 att Folke Bernadotte skulle mördas.
            Mordet planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, filosofen Israel Eldad och Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare och som blev Israels premiärminister 1983–1984 och 1986–1992.

          • Du har många fel samlade i en och samma gång, som jag ska hjälpa dig att reda ut.
            Men jag börjar med att svara på din fråga som egentligen inte är en fråga.
            När israel förde krig mot egyptiern och Jordanien övertog man territorier från båda länderna som FN förklarade ockuperade. Västbanken och Gaza som israel vägrat att lämna till priset av terror.
            Vill israel garantier för fred måste israel lämna tillbaka Gaza och Västbanken till Egypten och Jordanien som man redan har fredsavtal med.
            Gällande Folke Bernadotte och motivet till varför han blev mördad var för att israeler ansåg att Folke Bernadotte stod i vägen för ett Storisrael, eftersom han tänkte sig att det vid sidan om den judiska staten också skulle finnas en palestinsk stat, och att de palestinska flyktingarna skulle få återvända. Sternligans ledning beslöt i augusti 1948 att Folke Bernadotte skulle mördas.
            Mordet planerades av Yehoshua Zetler, Sternligans operative chef i Jerusalem, och godkändes av en styrgrupp, bestående av Nathan Yellin-Mor, Sternligans ledare i Jerusalem, filosofen Israel Eldad och Yitzhak Shamir, som under tiden för mordet var en av Sternligans högsta ledare och som blev Israels premiärminister 1983–1984 och 1986–1992.

          • Det är ju du som har fel Israel ockuperar inte västbanken eller Gaza?
            Västbanken och Gaza är ju nu självstyrande av de s.k. palestinierna?
            Västbanken styrs av de palestinska myndigheterna och Gaza av Hamas. Hur ska Israel kunna lämna tillbaka något de inte äger?
            Vad menar du?
            Precis som jag nämnde så blev Bernadotte mördad pga av hans arbete att gå palestiniernas ärende och motarbeta den nya staten Israel. Folke Bernadotte stod med andra ord på palestiniernas sida precis som de flesta svenska politikerna på vänsterkanten gör idag.

          • Vänta nu. Så du menar att israel har lämnat de ockuperade områden Gaza och Västbanken genom att Israel har behållit kontrollen över luftrum, territorialvatten, gränsövergångar, valuta och handel i Gaza och i Västbanken där israeliska illegala bosättningar expanderar?

            Bernadotte blev mördad för att israelerna ansåg honom fientlig till ett storisrael och inte att han motarbetade den redan skapta staten israel.

            Sveriges erkännande av staten Palestina var nog dråpslaget för Israels illegala landövertag av Palestina.

          • Ja Gazaremsan och västbanken är självstyrande områden. Israel har en blockad mot dessa självstyrande områden för att försöka förhindra att vapen och bomber smugglas in. Dessa vapen och bomber tänker palestinierna använda i terrordåd mot Israel.
            Ja Bernadotte motarbetade staten Israel på samma sätt som Wallström gör idag. Det är därför är Wallström ”non grata” i Israel.

          • Definitionen på självstyrande områden är autonoma områden där ansvaret ligger externt. Så om Gaza och Västbanken är självstyrande som du säger, så är Israel ansvariga. Och då har israel varken lämnat Gaza eller Västbanken i praktiken.

            Vapen och bomber? Jag tror israel har tyngre och farligare vapen än de flesta länder i världen har.

            Ja Bernadotte motarbetade staten israel och det är på tiden att Wallström får samma behandling. Blir det du som knäpper henne?

          • Definitionen på självstyrande områden är autonoma områden där ansvaret ligger på en självständig stat. Så om Gaza och Västbanken är självstyrande som du säger, så är Israel ansvariga. Och då har israel varken lämnat Gaza eller Västbanken i praktiken.
            Vapen och bomber? Jag tror israel besitter tyngre och farligare vapen än de flesta länder och dessa är avskräckande nog för vem som helst i världen.
            Ja Bernadotte motarbetade staten israel och mördades för det. Är inte det på tid att Wallström får samma behandling. Jag förstår att hennes agerande sticker sådana som du i röven.
            Blir det du som knäpper Wallström?

          • Israel har inget ansvar över vad de självstyrande områdena Gaza och västbanken. Däremot reagerar Israel på den terror som utgår ifrån dessa självstyrande områden.
            Det spelar ingen roll om Israel har större bomber eftersom de vapen och bomber som smugglas in i de palestinska områdena används i terrorn mot Israel.
            Ja Wallströms vänsteraktivism sticker nog inte bara i mina ögon.
            Jag tänker inte knäppa Wallström…hon är nog knäpp som det är… 🙂

          • Israel är okupationsmakten i Gaza och Västbanken enligt FNs definition på ockuperad vilket jag förhåller mig till och tycker att det låter logiskt. Sen att israel väljer att kalla ockuperad mark för självstyrande område, som i praktiken inte är bryr jag mig inte eftersom israel vinner inte freden. 😉

          • ..som sagt Israel ockuperar områden och inte hela västbanken eller Gaza. Västbanken och Gaza är självstyrande och där har tyvärr Israel inget att säga till om.

          • Israel är okupationsmakten i Gaza i Västbanken enligt FNs definition och inget kan ändra på det utom att internationell lag som är tillämpad efterföljs.

          • Jag är till freds med förenta nationers förbund – som huserar världens självständiga nationer, tycker i frågan konflikten om Palestina, att israel ockuperar Gaza och Västbanken och måste upphöra ockupationen genom att följa resolutionen 242. Allt annat är bortförklaring och massa goja för vilseledande syfte.

          • FN huserar också de värsta diktaturerna och de länder som är sämst på att följa de mänskliga rättigheterna…..

          • Du har rätt. Israel är även den enda demokratin i världen som ockuperar och vägrar följa världssamfundets uppmaningar att avsluta ockupationen.

          • för några sekunder sedan
            Du har rätt. Israel är även den enda demokratin i världen som ockuperar och vägrar följa världssamfundets uppmaningar att avsluta ockupationen och göder till terrorism samt riskerar sina medborgares liv.

          • Terrorismen fanns före staten Israel bildades och kommer att fortsätta oavsett om Israel ockuperar delar av Gaza och västbanken.
            Så länge muslimska terrorister finns i området så kommer det inte att vara någon fred.
            Varför ska Israel följa världssamfundet? Diktaturer och demokraturer?

  36. Det är sant att Palestina blir omtalat när de använder våld och dödas . . Folk tycker att de är dumma i huvudet som håller på så ! ! !

  37. När Saken går före t.o.m. de egna barnen som utbildas/hjärntvättas till Allahs krigare och är villiga att dö i strid, då förstår man varför det är evigt krig i Mellanöstern…

    • De har lärt sig av kommunisterna. De rustar för krig och hjärntvättar folket. Så gjordes i forna Sovjet. Så görs än idag i Nordkorea.

      • Kom dock ihåg att Nordkorea är ett av de 2-3 länder som finns kvar som vägrar installera en Rothschild riksbank – till (((Federal Reserve’s))) stora förtret.
        Vi har ju sett att Nato är betedd att bomba in (((demokrati))) och (((petrodollar))) och (((Rothschildbanker))) i motsträviga länder förr – se bara på Libyen!

      • Den första bilden är hemsk. Men där flickan håller om en avfyrningsramp för raketer kan man inte tala om barnsoldater. En förevisning, ja. Palestinierna använder bevisligen barn i kriget mot Israel.

        För att detta inte ska bli en metadiskussion har vi båda rätt när det gäller barn i krig. Men som sagt ovan finns det inget bevis för att Israel har barnsoldater. Medan palestinierna ståtar med det…

    • Men minns att det – som alltid – finns de som profiterar på krig och gläds därom.
      Se bara vilken jämmerdal det blev hos 4 stora amerikanska vapentillverkare när Trump skulle försonas med Nordkorea så att krigsrisken minskade.
      Vapenaktierna rasade och blodsugaraktieägarna grät blod och tårar när det fanns ”risk” att det inte skulle bli ett profitgivande krig med massvis med döda människor.
      Sen ww2 har minst 30 miljoner människor dött pga otaliga krig som dessa parasiter hetsat fram – trots bildandet av FN som skulle garantera en krigsfri värld full med lycka och fjärilar.

  38. Vid utsläppet från fredagsbönen i moskén i Kairo väntade kravallpolis för att ta emot de uppretade andaktsbesökarna.
    Berättar åsyna vittnet Evert Bäckström.

    • Så är det verkligen. De första spåren av krig i världen kommer just från Mellanöstern. För 10,000 år tillbaka krigade folken (araberna) på den plats som senare skulle bli Mosul !

      ”[Där] allt började, Qermez Dere i Irak, inte långt från våra dagars Mosul. Därifrån löper en obruten våldsam kedja av dödligt våld mellan grupper av människor in i vår tid
      ”Att döda en människa : På spaning efter det första kriget”
      av Björn Hagberg och Martin Widman

  39. Dom bårde ha Drönare som kan skjuta ner dom drakarna . Då slipper man riskera soldaterna liv, utan bara en musklickning bort, så är problemet eliminerat.

  40. Palestinska ledare vill inte ha fred, för det skulle betyda slutet av deras feta liv. Då är det bättre att skicka tioåringar till att bli skjutna.
    Hela det här är äckligt på något sätt.

  41. Tyvärr används skattepengar – mina skattepengar – för att finansiera den muhammedanska terrorstaten Palestina. Det är en stor skam. Istället borde vi liera oss med Israel som kunde lära oss mycket om hur man skyddar sig mot terrorism, inre fiender och yttre hot. Små demokratiska länder måste hålla ihop.

  42. Om det nu är så fantastiskt att bli martyr, tycker jag att alla dessa ”ledare” som uppmanar folk att låta sig dräpas ställer sig i första ledet.
    Vanligt folk bör ju ha föregångsmän inte sant?

  43. Ett helt folk får inte utpekas som terrorister, men det ligger mycket nära till hands i detta fall.

  44. 1.Det finns inget folkslag som heter palestinare 2 Deras enda uppgift enligt dom själva är att utrota israel 3.Vissa västländer tror på deras skitsnack och finanserar det oxå varav sverige är en stor bidragsgivare och en stor naiv åsna.

  45. Samma som stenkastande på blåljus i förorterna i sverige, det är vårat land med våra sharialagar i sverige, genetiskt betingat av folkslag vill jag påstå,

  46. Hall Media där Jönköpings Posten med sina samarbetspartners IRM (Inte Riktig Mentalt) och Stasi organisationen Reachers Gruppen ingår hyllar PFLP terrorister på sina ”agendasättande redaktörers” Facebook sidor.
    Tyvärr lyssnar SD Riks MU på dessa SD hatare! Byt ut M Karlsson och hans lakejer.

  47. Ja, för att normalisera det hela måste också tilläggas att Israel är en olycklig skapelse, som följd av medömkan för ”judarna”, men att också islam, naturligtvis, är det. Studera gärna friasidor.se.

  48. En del människor och samhällen har lite mer civiliserade traditioner, här i Sverige firar vi Jul och midsommar. Andra samhällens traditioner är att bränna bildäck och bilar, kasta sten och våldta otrogna.

  49. Om nu Hamas så ivrigt vill provocera Israel , varför försöker de inte själva modigt demonstrera och visa sig som förebilder och inte fegt anmoda kvinnor , barn och ungdomar att göra detta , när de vet konsekvenserna om Israels gräns olagligt överträdes.

    • Ta reda vilka som skapade Hamas och varför. Israel började som no go zoner. Jag har ställt den här frågan till dem som stöder Israel men som är emot massinvasionen från MENA hur de får det att gå ihop, jag har ännu inte fått något svar.

      • Vem som skapade Hamas? Muslimer så klart. Organisationen är en gren av det muslimska brödraskapet som existerat i snart 100 år.

        • Och vilken organisation har Socialdemokraterna avtal med att göra Sverige muslimskt?

          Jo Muslimska Brödraskapet, avtalet skrevs 1999.

          • Hamas skapades inte av USA utan av muslimer. Som jag tidigare skrivit är de en gren av det muslimska brödraskapet.

            Däremot är det inte omöjligt de fått något slags taktiskt stöd när de varit i konflikt med PLO för att på så sätt försvaga PLO som då var starkare. Det är inget ovanligt i politiken att verka för att splittra fienden.
            Men hur det slutar är det nästan omöjligt att förutse som t.ex i Afghanistan där USA ville försvaga och ha ut Sovjet. De lyckades med att försvaga Sovjet och få kommuniststaten att bryta ihop men efter Sovjet kom Talibanerna och al-Qaida. Så kan det bli ibland. Man får en sak och mister en annan.

        • Jag vet inte om du är intresserad av fakta, eller är resistent mot den om den går emot vad du (och vi alla sedan barnsben) har blivit indoktrinerade till att tro på är fakta.
          Har man ett tangentbord och fingrar så kan man själv leta reda på mycket, om man inte vill ha allt inte bara färdigserverat utan också färdigtuggat så att det bara är att gapa och svälja.
          Muslimska brödraskapet skapades av den brittiska underrättelsetjänsten.
          http://www.newenglishreview.org/Jerry_Gordon/How_the_CIA_Helped_The_Muslim_Brotherhood_Infiltrate_the_West/
          Och Hamas skapades av Israel för att undvika fred.
          http://www.henrymakow.com/israelcreatedhamastoavoid.html
          (Henry Makow är själv född i en judisk familj)

          • Jodå, jag är mycket intresserad av fakta och har läst på ordentligt.
            Förstår inte varför du sänder mig länkar som du själv inte verkar läst. Hur är det med engelskan?
            Hur som helst är citatet nedan direkt taget ur den övre länken. Den överensstämmer med de fakta jag har och bekräftar det jag tidigare påstått:

            ”The Muslim Brotherhood (MB) was founded by fundamentalist Egyptian school teacher, Hasan al Banna in 1928. He advocated violent Jihad and the replacement of secular governments with a worldwide totalitarian Caliphate governed under strict Islamic Shariah law. Banna became a devotee of Adolf Hitler, who was himself an admirer of Islam and militarist Jihad conquest. Despite Banna’s assassination by Egyptian authorities under King Farouk in 1949, the MB succeeded in establishing branches throughout the Middle East, such as Hamas in Gaza and the West Bank, Jordan and Syria. There are even branches in Europe and America. The Hamas Charter of 1988 seeks the obliteration of the Jewish State of Israel.”

          • Hassan al-Banna brittisk agent? Det var det mest ignoranta jag läst på länge. Han hatade och föraktade allt som hade med väst att göra. Han skrev en bok ”Milestones” som förklarar hans ståndpunkt. Ta av dig foliehatten och läs den. När du gjort det kan du återkomma.

          • I mejlet som jag fick skrev du ”Ta av dig foliehatten och läs den. När du gjort det kan du återkomma.”!?
            Varför har du redigerat bort det, för det visar ditt rätta jag.
            Alla de som använder ”foliehatten” som ”argument” är IGNORANTA och självgoda losers.

          • Väldigt konstigt ju att Storbrittanien var föraktad då de på sin tid förslavat mer än 1/3 av jordens länder medelst kolonisation…..högg händerna av indiska människor bl a.
            Och så påstår kukturmarxisterna Adolf Hitler ville ha världsherravälde. Utan ett enda strategiskt bombflygplan! Hahahahahaaaaa!!

        • Att försöka verka dummare än man är, för att få den andre att känna sig dum är ett slags härskarteknik, ofta använt av politiker och mediafolk och andra arroganta personer som därmed avslöjar hur ignoranta de är.
          Haka inte upp dig på ”no go zoner”.
          Titta på kartorna över Israels framväxt, men om du ändå inte ser likheten med hur det ser ut i Sverige idag, så vet jag inte vad.
          http://www.whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/mapstellstory.html
          Ersätt Palestina och den palestinska flaggan på den första kartan till vänster med Sverige och den svenska flaggan.
          Och på kartan till höger hur Sverige kommer att bli, dvs ersatt med ett muslimskt land land och månskäran.

          • Det var ju araberna som ville ha den här konflikten??? De sa att man skulle förgöra Israel och sedan skulle alla som lämnat området åka tillbaka…

    • De kämpar för sitt land. Som patriot borde du känna en viss medömkan. Vi svenskar har inte kunnat peka på en rad i en text skriven 2000 år sedan. Och hävda att detta motiverar vårt land. Våra gränser har kostat tusen och åter tusen blåklädda gossar. Hade de inte varit så förbannat duktiga hade Sverige varit avsevärt mindre.

      • Men skillnaden är ju att palestinierna aldrig haft en stat. Så din jämförelse haltar väldigt mycket. Judarna däremot har haft flera stater i området allt sedan kungadömena Israel och Judah.

  50. TA DETTA PÅ ALLVAR!!!
    Prognoser inför valet i all ära. De är bra att de görs. Men vi har ett stort hot som vi måste ta på fullaste allvar och det är fusk vid räknandet av röster. Det finns en mängd anledningar att personer som räknar röster i diverse valstugor i Sverige under valdagen gömmer undan röster som läggs på SD. En mängd rösträknare har inte sin politiska förankring hos SD och de kan mycket väl strunta i att räkna röster som läggs på SD eller gömma undan röster. Det här är ett riktigt allvarligt hot och vi måste göra något åt detta. Annars kommer vi sitta med en socialdemokratisk regering när rösterna är räknade.

    • Den risken är väldigt stor att SDs röstsedlar blir bortkastade av
      sossepatrasket,det borde finnas datorer i alla vallokaler så att vi kunde
      rösta med bankid.

      • För allas säkerhet, kunna rösta on-line med just bankid.

        Upp med en säker sida, logga in, rösta – klart.

        Bara nu inte dom placerar servern i Kroatien, så borde det fundera.

        • Precis vore skönt att veta att rösten kommer till rätt ställe och
          inte i en papperskorg,borde väl gå att ordna om bara viljan
          finns

    • Du kan ge dig fan på att vänstern har stora planer på att sabba nu när alla opinionsmätningar visar på storseger för SD.

  51. Walla Walla Allaha skriker Wall(a)ström när hon hörde den lilla flickans hängivelse till den palestinska staten….

    Personligen tycker jag att det är snuskigt värre att sådana unga personer används som politiska figurer och speciellt i SVENSK TV!!! Tvi Vale!! säger jag bara!!!

  52. Vem fn bryr sig om dessa korkade palestinier? Indoktrinerade ungar från födseln och killen på bilden bogserar kidsen till till slagfältet som dessa herrar själv står och kastar stenar ifrån… resultatet? Ett välkommet skott i pannan från Israel eftersom dessa idioter hotar dem…

  53. ”Muhammed hade svårt att få ett arbete..inte ens ett kort säsongsarbete som självmordsbombare fungerade…….han hade för kort stubin…”

  54. Det är nog så idag att om Israel skulle utrota palestinierna och stora delar av arabvärlden skulle ingen stoppa dom.

  55. Hämndens judar i Israel är Guds folk och ve dem som förnekar deras fri och rättigheter! Sedan att Israel står bakom globaliseringen är ju inte någon nyhet men fakta ska man inte försumma att hålla vid liv.

  56. Värt att veta om Strutsfolket med sin kommunistiska läggning som anser att konspirationsteoretiker är Foliehattar.
    De fria människorna liksom jag själv kan peka ut dessa strutsar och de blir registrerade i vårt minne att denna kategori är ytterst opålitliga människor som trivs med det lögnbedrägliga samhället!
    Detta som den breda massan mår dåligt utav, därför har speciellt Vänsterpartiet, Mp och Centern så höga politiska procent som de givetvis inte förtjänar!
    Sossarna ska man ha vetskapen om att de är Storfinansens parti nummer 1 för att sossarna har nästan i alla tider varit allierade med Storfinansens bedrägliga folk!
    Gissa varför massmedia fick orden att styra dumsvenskarna? Jo för att sossarna tappade mark hos svenska folket som måste stoppas!
    Sedan så dyker SD upp och hotet mot Storfinansen kände de av helt påtagligt, att detta parti är för rumsrent och är en fara för oss.
    Därför så ska sossarna undvika att bemöta SD på något sätt, som vi också har klara bevis på, att så har det skett!

  57. Obs det finns inget folk som heter palestinare dom är araber av något slag! Och min fråga varför ska vi bry oss om dom vill dö vid stängslet eller inte! Israelerna skjuter dom som försöker forsera stängslet och det vet araberna men är dom så jävla dumma så låt gå!

LÄMNA ETT SVAR